Tisztelt Fogyasztóink!
Ebben a menüpontban lehetőséget biztosítunk Önöknek arra, hogy szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseiket feltehessék, és természetesen választ is kapjanak, kaphassanak rá. Akár nyilvánosan az alábbiakban a kérdés és a válasz egyidejű megjelenítésével, vagy – ha ezt külön kérik- az Önök által megjelölt emailre küldjük.
Felhívjuk figyelmüket, hogy kizárólag a szolgáltatással kapcsolatos kérdésekre válaszolunk, s a megjelenési mód miatt fenntartjuk a jogot arra, hogy az írásokat a tartalom megváltoztatása nélkül rövidítsük.
Feladatunknak tekintjük, hogy egyre jobb szolgáltatási színvonalat és ehhez tartozó közérzetet biztosítsunk, ehhez kérjük az Önök segítségét is.
2 587 hozzászólás
B. ÉvaDátum: 2013.01.30 - 14:04
Üdvözlöm! Az lenne a kérdésem, hogy olyat lehet-e csinálni, hogy a főbérlőnk leolvastatja a hónap közepén a fűtés állást, mivel költözünk? És úgy gondolja, hogy az alap 8800 ft-on kívül, amit ugye július óta fizetünk, mióta leolvasták, még fizetnünk kéne, mert sokat fogyasztunk. Ez szerintünk nem így van, mert 3-ason megy a fűtés, és csak a két szobában, de amikor nem volt fűtés szezon, akkor is fizettük ugye az átalányt. Lehet az, hogy – kb. 3 hónapig nem fűtöttünk, de fizettük ugye, aztán fűtés szezonban azt a 3 hónapot fűtöttük – fizetnünk kell? Válaszát köszönöm.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.31 - 08:51
Tisztelt B. Éva! Az elszámolási időszak közben csak akkor van költségosztós leolvasás, ha tulajdonosváltozás történik. Ha a számla folyamatosan a tulajdonos nevére szól, akkor nem tudjuk figyelembe venni a bérlőváltozást. Elszámoló számla pedig minden esetben csak az elszámolási időszak végén készül, hiszen ahhoz a hőközponthoz tartozó összes fogyasztási helyet le kell olvasni. Erre pedig csak a bérlőváltozás miatt nincs lehetőség. Ha Önök júliustól fizetik az előleget, akkor ez azt jelenti, hogy 3,5 fűtött hónapra előlegeztek és 3,5 fűtött hónapot vettek igénybe. Ebből a szempontból nagyjából rendben van. Viszont azt, hogy mennyi volt az Önök tényleges fogyasztása csak elszámolással lehet megállapítani, ami a fentiek szerint most nem lehetséges. A tulajdonos tehát – ha nem íratta át az Önök nevére a számlázást – nem tehet semmit, hisz jelen esetben nem tudhatja, hogy Önöknek ráfizetni kellene, vagy esetleg Önöknek visszajár, hisz még ez is előfordulhat. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Vass KrisztinaDátum: 2013.01.26 - 20:46
Tisztelt Nyalka úr! Pető Szilviának írt egyik válaszában azt közölte, hogy a távhőtörvény értelmében a hőelszámoló számlában kötelező alkalmazni a lakás elhelyezkedése és az égtáj szerinti korrekciós tényezőket. Most akkor van vagy nincs korrekciós tényező a DVCSH részéről? Ugyanis korábbi érdeklődésemre – mivel földszinti, szomszéd nélküli, pince fölötti, lépcsőházzal határos, stb. – lakásban lakom, Galyasné Gyurina Annamária néhány hónappal korábban azt válaszolta, hogy a szolgáltató részéről semmilyen kompenzációra nincs lehetőség, forduljak a közös képviselőhöz, aki a társasházi tagokkal majd megtárgyalja, hogy jár-e kompenzáció ilyen esetekben. Azért is érdekelne ez, mivel az elmult év márciusában szerelték fel a digitális osztókat a lakásban, amibe konkrétan ezév juniusában költöztem be, s pl. az általunk életvitelszerűen használt kb. 17 m2-es szobában a költségelosztó a mai napon 714 egységet mutat, átlagos 21-22 fokos hőmérséklet mellett. Tehát ha figyelembe veszem azt, amit Ön írt korábban, hogy az 500 egységes fogyasztás feltehetően nem generál túlfizetést, akkor nekem bizony igen sokat kell ráfizetnem majd, hiszen még csak január van. Szóval kiváncsi lennék, hogy milyen esetekben alkalmazza ezeket az Ön által jelölt – és törvényben kötelezővé tett – korrekciós tényezőket a DVCSH, azt kérni kell-e Önöktől, vagy tisztában vannak azzal, hogy adott lakás esetében milyen korrekciós tényezőkre jogosult a fogyasztó és azt automatikus alkalmazni fogják az elszámoló számlában?? Köszönettel várom válaszát.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.28 - 13:32
Tisztelt Vass Krisztina! Levelét ugyan nem nekem címezte, de hivatkozott a korábbi bejegyzésemre, ezért engedje meg, hogy én válaszoljak rá. A korábban hivatkozott (157/2005.(VIII.15.)) Kormányrendelet a 2011. szeptember 1. után kötött szerződések esetében egyértelműen meghatározza a 6.sz. mellékletben, hogy mire kell számolni korrekciót és milyen mértékben. Ilyen szempontból kötelező. Viszont: ezt nem a szolgáltató, mint kedvezményt biztosítja a fogyasztóknak, hanem – ahogy a korábbiakban is utaltam rá – 17/B.§(2)bek.szerint: "A fűtési díjmegosztási arányokat a tulajdonosi közösség egy elszámolási időszakra állapítja meg úgy, hogy a fútési díjmegosztási arányok összege 100 %. A fűtési díjmegosztási arányok egy elszámolási időszakon belül nem változtathatók." Azaz a szükséges korrekciók alkalmazásával kapcsolatban kérem keresse meg közös képviselőjét, aki a tulajdonosi közösséget képviseli. A közös képviselőkkel kötött megállapodás alapján történik a hőmennyiség szétosztása. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
ZoltánDátum: 2013.01.22 - 15:27
Tisztelt Annamária! A Martinovics 28-30-as blokkban biztosan jól informált-e. A tavalyi fogyasztás 2/3-nál tart az elhasznált hőmennyiség. Lehetséges lenne, hogy 6 hét alatt többet fogyasztottam, mint a 12 hónap fele. Nem fűtök többet és másmódon se.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.23 - 07:37
Tisztelt Zoltán! Mivel nem vagyok műszaki szakember és a pontos azonosító adatokat sem írta meg, általánosságban tudok Önnek válaszolni. A Martinovics u. 28-30.sz. alatti lakásokban 2011.december közepén szereltek fel digitális költségosztókat. Ezt megelőzően légtér alapján történt a hőmennyiség felosztása. A költségosztók 2012. decemberi leolvasása megtörtént ugyan, de számlázási alapadatok még nem állnak rendelkezésünkre, tehát arról még nem tudok nyilatkozni, hogy az előző elszámolási időszakban Ön hány GJ mennyiséget fogyasztott. Ha a kérdését jól értem, akkor aszerint a 2011/2012. fűtési idény teljes fogyasztásának a 2/3-át már elhasználta a 2012. decemberi leolvasás óta? Elméletileg lehetséges, hiszen ha az előző idényben folyamatosan minimumra állította a szabályzóját és most pedig az 5-ös állásban tartja, akkor igen. Ha ez nem így van – és feltételezem, hogy nem – akkor lehetséges, hogy más probléma van. Pontos és szakszerű válasz érdekében kérem keresse Nyalka László fejlesztési és műszaki igazgató urat (510-120). Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Szegedi DolliDátum: 2013.01.20 - 19:53
Tisztelt Címzett! Érdeklődni szeretnék, hogyan vehető igénybe a nagycsaládos kedvezmény Önöknél…?? Mielőbbi válaszukat előre is köszönöm. Sz. D.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.21 - 07:31
Tisztelt Szegedi Dolli! Sajnálattal tájékoztatom, hogy nem tudunk kedvezményt biztosítani. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Pappné Grabant IlonaDátum: 2013.01.17 - 13:49
Tisztelt Asszonyom! Megkaptam a jelzett elszámolását, amely téves adatot tartalmaz a számlatartozásomra vonatkozóan. Nincsen számla tartozásom. Az 1 ft-tól 28 Ft nagyságrendben kiszámolt késedelmi kamatok jogosak lehetnek, ha megtudom, hogy hány napi késedelemre hány %-os kamattal számolta ki. A hátralékaim elszámolására utaló kétértelmű megjegyzését, amelyet "itt nem kíván nyilvánosságra hozni" visszautasítom. Nincsen lejárt tartozások a cégükkel szemben. A pénzem haladéktalan visszautalására tartok igényt. A többiről levélben tájékoztatom. Üdvözlettel.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.17 - 14:51
Tisztelt Pappné Grabant Ilona! A jelzett elszámolás több mint 99 %-a tőketartozásokat tartalmaz, a 28,- Ft-os tétel sem kamat. Levelét várom. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
MÁriaDátum: 2013.01.16 - 15:26
A Martinovics út 30-ban a mérőórák leolvasása decemberben történt meg. Az ez évi használt hőmennyiség a fűtési szezon kezdetétől mérődik, vagy a december 7.-i leolvasástól. A mérők digitálisak. Köszönettel:
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.17 - 07:12
Tisztelt "Mária"! Az elszámolási időszak 12 hónap, tehát a 2011. decemberi leolvasástól a 2012. decemberi leolvasásig tart. Az elszámoló számla – a tavalyi évhez hasonlóan – várhatóan február hónapban fog elkészülni. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Supola LászlóDátum: 2013.01.16 - 14:53
Tisztelt DVCSH! Érdeklődnék, hogy nem tervezik a papírnélküli ON-LINE számlák bevezetését? Távszámla, vagy Díjnet… Akármi, csak már tűnne el ez a sok papír!!! Üdvözlettel: Laci
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.17 - 07:08
Tisztelt Supola László! Tervezzük és a megvalósulásig kérjük szíves türelmét. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
LaciDátum: 2013.01.15 - 17:39
Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! Köszönöm, hogy megírta a számlaszámot ahova lehet utalni. A megadott bankszámlaszámra 21-ei dátummal megadtam a banknak az átutalási megbízást. A közlemény rovatba feltüntettem a nevem, a vevő azonosítót és a számla sorszámát. Bízom benne, hogy minden rendben lesz és megkapják a pénzt. A kérdésem még ezzel kapcsolatban az lenne, hogy a számlán egy K&H Bankos számlaszám szerepel ha odautaltam volna a pénzt akkor is megkapták volna? Válaszát előre is köszönöm!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.16 - 07:18
Tisztelt "Laci"! Igen, természetesen akkor is megkaptuk volna. Ha esetleg a bankjának csoportos beszedési megbízásra is ad felhatalmazást, állandó azonosítóként a fogyasztási hely azonosítót kell megadni. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Takács AnnamáriaDátum: 2013.01.14 - 12:21
Szép jó napot kívánok! Most vettem kézbe a januári fűtés víz számlánkat és hát le ültem kicsit. Hogyan van az hogy most csökkentették a díjakat 10%-al de a számlán mégis még 5000 Ft-tal többet fizetek mint eddig???? Elég érdekes!Mert ha még nem csökken hanem annyi marad mint volt is akkor lehet nem akadok ki,hiszen a kormány ahol ad ott el is vesz,ez már megszokott helyzet,de hogy még rögtön ennyivel többet is kell fizetnem mint eddig hát azon el csodálkoztam. 🙁
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.14 - 16:03
Tisztelt Takács Annamária! Kérem adja meg azonosító adatait, annak hiányában nem tudok Önnek válaszolni (ügyfélszám, fogyasztási hely azonosító). Azonban kérem ellenőrizze számláját, ugyanis a 10 %-os csökkentés a 2013. január 1. utáni fogyasztások díjaira vonatkozik. Konkrét ellenőrzés után, konkrét választ fogok Önnek írni. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
LaciDátum: 2013.01.14 - 10:20
Tisztelt Ügyintéző! Ettől a hónaptól átutalással fizetnék. Ehhez kérném írja meg a számlaszámot ahova utalhatok, és azt, hogy a megjegyzés rovatba milyen adatokat írjak be. Mai nap próbáltam önöket többször felhívni, de mostanra meguntam, hogy csak az automata és a kicsengés hangját hallom. Ha foglalt a vonal akkor miért csörög ki? Válaszát előre is köszönöm. Ui: Szeretnék minél előbb választ kapni, mert addig nem tudom utalni a pénzt.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.15 - 10:26
Tisztelt "Laci"! Számlaszám: 11600006-00000000-03096570 Közlemény: Vevőazonosító és számlaszám A fenti adatokat megtalálja a megküldött számlákon. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Noszkó ZoltánnéDátum: 2013.01.14 - 08:49
Üdvözlöm! December 5-én voltam az ügyfélszolgálatnál, mert túlfizetésem van a fűtésszámlámon. Ott azt mondta a hölgy, hogy decemberi hónapot jóváírják és a fennmaradó összeget lakásomra kipostázzák. A mai napig nem kaptam kézhez.Fogyasztási hely: 601009039 Mégis mikor óhajtják visszafizetni?Ez az eltelt idő majdnem másfél hónap,ha én késnék a fizetéssel, akkor másnap már kamatost ól számolnák. Hol itt az igazság? Várom válaszát: Noszkóné.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.15 - 10:19
Tisztelt Noszkó Zoltánné! Az Önnek visszajáró összeg utalása folyamatban van. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
VÁGÓ ISTVÁNNÉDátum: 2013.01.11 - 20:17
KEDVES SZOLGÁLTATÓ.NAGYON MÉRGES VAGYOK.MIÉRT KELLENE NEKEM BEMENNI HARMADSZOR IS ÖNÖKHÖZ,HOGY VISSZAKAPJAM A FŰTÉS VISSZATÉRÍTÉSEM?ALÁ S ÍRTAM!HOGY POSTAI ÚTON KÉREM VISSZA A PÉNZEM,DE ÖNÖK EZT FIGYELMEN KÍVÜL HAGYTÁK!NAGYON KÉREM ÖNÖKET,NE AKARJÁK ÖNÖK BEOSZTANI A PÉNZEM.ELÉG BAJ AZ,HOGY A SZEPTEMBER 4.ÉN LEOLVASOTT MÉRŐ UTÁN,JANUÁRBAN KAPJUK VISSZA ,/DE ÉN MÉRT NEM?/ A PÉNZÜNKET!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.15 - 10:17
Tisztelt Vágó Istvánné! Az Önnek visszajáró összeg utalása megtörtént. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Pappné Grabant IlonaDátum: 2013.01.10 - 12:51
Tisztelt Asszonyom! Nincsen díjhátralékom. A nálam lévő csekkek fizetési határideje január 31. A megtakarításból származó pénzek minden fogyasztónak az elszámolás után azonnal esedékesek. Önök ezeket visszatartják a bankszámlájukon, és még kérésre is csak huzavona után fizetik ki. Holott nem kérésre járna vissza, hanem azonnal. Ez az itteni reklamációkból is látszik. Nem kívánok mélyebb elemzést folytatni itt, hogy mi a pénzek visszatartásának oka. Kérem a haladéktalan átutalást.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.15 - 09:50
Tisztelt Pappné Grabant Ilona! Előző válaszomban írtaknak megfelelően díjhátralékának beszámítása megtörtént(111082). Az erről szóló, H/2013/BF/340293.sz. számviteli bizonylatot Önnek is postáztuk. Jelen felületen nem kívánom nyílvánosságra hozni e bizonylat részletes tartalmát. Az Ön elszámoló számlájának fizetési határideje 2013. január 31. A maradék visszajáró összeg utalása folyamatban van, azaz fizetési határidőn belül hozzájut a teljes megtakarítás összegéhez. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Juhászné Szabó Ilona Dátum: 2013.01.10 - 10:21
T. Galyasné Gyurina Annamária! 2012. december 6-i válaszában tájékoztatott, hogy amennyiben többlet fizetésem vagy annak átutalásáról intézkedik. A tegnapi napon kaptam kézhez a januári számlát, melyben a megtakarításomból Önök levonták a januárban fizetendő összeget, és még a mai napig sem érkezett meg a számlára a megtakarításom. Kérem szíves intézkedését – ígéretének megfelelően- , hogy a megtakarításom teljes egészében átutalásra kerüljön a lakossági folyószámlámra. Köszönettel: Juhászné Szabó Ilona Fogyasztási hely száma: 607646041
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.15 - 09:35
Tisztelt Juhászné Szabó Ilona! A 2013. január hóban készített számlák fizetési határideje 2013. január 31. Igéretemhez híven ezen fizetési határidőn belül gondoskodtam is az Önnek visszajáró összeg utaltatásáról, hiszen a visszautalás január 10-én megtörtént. Kérem ellenőrizze bankkivonatán.A 2013. január havi számla összegét valóban levontuk az elszámoló számla összegéből, így annak fizetendő összege 0,- Ft lett, azaz a 2013. január 15-re benyújtott terhelések során az Ön bankszámláját nem terheltük meg. Ily módon Ön a teljes elszámoló számlájának összegéhez fizetési határidőn belül hozzájutott. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Pappné Grabant IlonaDátum: 2013.01.07 - 21:34
Egy hónap alatt 2x voltam az ügyfélszolgálatnál, hogy visszafizessék Édesapám (Grabant György, Liszt Ferenc kert 3.3.1.) fűtés túlfizetését, ami a mai napig nem történt meg. A mai napon kézhez kaptam a saját (ügyfélszám: 111082) számlámat, amelyben már részben – a hozzájárulásom nélkül – levontak, ahelyett hogy a már rég visszajáró pénzt visszafizették volna, és további jóváírásom van. Fentiek miatt, nem megyek többet az ügyfélszolgálathoz. Amennyiben haladéktlanul nem fizetik vissza a pénzünket, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulok az Önök fogyasztókkal szemben tanusított magatartásuk miatt. Tisztelettel.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.08 - 07:35
Tisztelt Pappné Grabant Ilona! Az Édesapja részére visszajáró összeg utalása már folyamatban van, az Ön elszámoló számlája pedig 2013. január 2-án készült, 2013. január 31-i fizetési határidővel. Ez azért nem annyira régen történt. A jelzett fizetési határidőn belül, díjhátralékának levonása után a fennmaradt összeg utalásáról gondoskodom. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Kósa ErikaDátum: 2013.01.04 - 15:49
T. DVCsH! A hődíj elszámolásom túlfizetést mutatott, ezért dec. 05-én bementem irodájukba és kértem a jóváírt összeg átutalását folyószámlámra, mivel csop.besz. megbízásom van. A mai napig sem kaptam meg az összeget, reklamáltam is Önöknél, azt mondták legyek türelemmel. Kérdem én meddig???? Most már késedelmi pótlékot is kérem a pénzem után! Ha ez fordítva történik?! Vevőazonosító: 2792 A havi törlesztésnél folyószámlámról a teljesítési határidő előtt 2-3 héttel hamarabb leemelelik az összeget. Felháborító!!!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.08 - 07:41
Tisztelt Kósa Erika! Az Önnek visszajáró összeg utalása folyamatban van. Sajnos az év végi, munkaszüneti napok miatt feladataink feltorlódtak, ezért van egy kis késedelem a 2012. december 31-i fizetési határidőhöz képest. Emiatt elnézését kérem. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
ÁltalányDátum: 2013.01.03 - 09:03
Tisztelt Szolgáltató! Érdeklődnék, hogy a 10%-os csökkentés hogyan fog megvalósulni? Jelenleg alapdíjat és rendelkezésre állási díjat fizetek, mert sosem veszem igénybe a dvcsh melegét, hanem villannyal fűtünk. Mindkettő tétel csökken 10%-kal?
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2013.01.03 - 15:07
Tisztelt Átalány! A lakossági fogyasztókra vonatkozóan, a 2013. január 1-től igénybe vett távhőszolgáltatás díja – alapdíj, hődíj egyaránt – 10 %-kal csökken. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
LiliDátum: 2012.12.28 - 12:39
Tisztelt Szolgáltató. 2012. november 15. óta érvényes csoportos beszedési megbízást adtam a (MKB) banknak, dvcsh számlákra. Azóta az általában érkező két számlából egyet kézhezkaptam, szokásostól eltérő összeggel, azonban a bankon keresztül nem történt önök felé (csoportos beszedésis) kifizetés. Szeretném segítségét kérni, hogy van e fizetési elmaradásom, illetve hogy tudja e miért nem a bankon keresztül kaptam meg a számlát. Köszönöm! 114088033-as ügyfél.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.28 - 14:27
Tisztelt Lili! 2012. december hóban Önnek csak 1 db számla készült. Ez a számla készpénzátutalási megbízás fizetési típusú, mivel nem kaptunk a pénzforgalmi szolgáltatójától értesítést az Ön által adott megbízásról. Kérem, hogy fáradjon be ismételten a bankba, mert a január első napjaiban készülő számlák sem csoportos beszedési megbízásúak lesznek. Kérem, hogy a decemberben megkapott számlához csatolt csekken szíveskedjék rendezni a díjat (7797,- Ft). Ennek fizetési határideje: 2012. 12. 31. Egyéb elmaradása nincs. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Szulikné Pék JuliannaDátum: 2012.12.28 - 10:53
Tisztelt Szolgáltató! Szeretném megtudni, van-e lehetőség elektronikus számlát kérni? Üdvözlettel: Szulikné
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.28 - 12:04
Tisztelt Szulikné Pék Julianna! Egyelőre még nincs erre lehetőség. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Kelemen JánosnéDátum: 2012.12.20 - 21:53
Tisztelt cimzett:visszaterittessel kapcsolatban a szamlazasi osztalyt szeretnem elerni de sajnos hiaba probalkozom soha senki nem veszi fel a telefont!!!?? KIT MIKOR es HOGYAN Lehet elerni.valaszat elore is koszonom
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.21 - 11:32
Tisztelt Kelemen Jánosné! Kérem adja meg azonosító adatait, ennek hiányában nem tudok tájékoztatást adni. Sem ezen, sem Kelemen János néven nem találok rendezetlen, visszautalandó összegű számlát. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Zelinka LászlóDátum: 2012.12.13 - 14:43
Tisztelt DVCSH! Az éves elszámolás alapján túlfizetésem keletkezett, amit visszaigényeltem a folyószámlámra. Sajnos azóta sem utalták, viszont az e havi díjakat sikeresen levonták. Az ügyfélszolgálatot próbáltam hívni, de egész délelőtt egyik számon sem vették fel. Kérem szíves tájékoztatásukat az utalással kapcsolatban! Tisztelettel: Zelinka László
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.19 - 07:36
Tisztelt Zelinka László! Információim szerint időközben az utalás megtörtént. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
AndreaDátum: 2012.12.13 - 12:16
Tisztelt cím! Ismételten érdeklődnék a fűtés megtakarítási pénz visszaigénylésével kapcsolatban,Vevõ azonosító szám:38232 mivel az előző válaszában nem kaptam kielégítő választ. Arról én is tudok hogy az ügyem folyamatban van már több mint egy hónapja,de a mai napig nem kaptam vissza a pénzemet! Előre is köszönöm!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.19 - 07:40
Tisztelt Andrea! Információim szerint időközben az utalás megtörtént. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Berényi ÉvaDátum: 2012.12.12 - 11:56
Kedves Annamária ! Szeretném megkérdezni, hogy a mini hőközpont felszereléséhez, van-e valami pályázat amivel olcsóbbá tehető az átalakítás, illetve kérhető-e részlet fizetés. Köszönöm válaszát: Éva
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.12 - 16:00
Tisztelt Berényi Éva! Kérem, hogy ezügyben keresse meg Nyalka László műszaki igazgató urat az 25/510-120 telefonszámon. Ő részletes felvilágosítást tud Önnek adni. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Pető SzilviaDátum: 2012.12.12 - 11:31
Tisztelt Fogyasztó! Az elektronikus fűtési költségmegosztókon amennyiben fűtenek a radiátorral 500 és 2500 fogyasztási egység között normális a fogyasztás egy év alatt. Ezt nem lehet még csak becsült módon sem összehasonlítani a párologtatós elven működő költségmegosztókon leolvasott vonásegységgel. Azt sem lehet pontosan megmondani, hogy mi az az érték ami már ráfizetést okoz, ez minden ilyen épületnél más és más. Nagy valószínűséggel a 100-500 érték közötti radiátoronkénti leolvasás még nem eredményez ráfizetési kötelezettséget az elszámoláskor. Üdvözlettel: Nyalka László Ez eddig rendben is lenne! De a visszaosztással ugyan kiket is jutalmazunk???? A tehetősebb emberek helyett azokat büntetik kik megpróbáltak spórolni. Akkor mivégre volt a mérő felszerelése???? Nem tartom igazságosnak, jobb volt az átalánydíj és még kaptunk is vissza minden évben!!! Így kétségeim vannak hogy bármilyen összeg is visszajár majd! Sikerült viszont evvel a rendelkezéssel egymásra haragítani a szomszédokat, ami nem szerencsés, így gondolom és fel is vagyok háborodva az ilyen csodás alkalmazás tekintetében. A nyári hónapokban valahogy senki nem kopog azon lakók ajtaján melyeknek déli fekvésű a lakásuk, hogy szeretne egy kicsit melegedni! A közös képviselő elegáns válasza el lehet költözni!!! Hát költözzön az aki igencsak ráengedte a tekerőt a télen!!! Ő nem spórol majd más fizet neki kompenzáció címen! "Remek"!!! Üdvözlettel: PSz
Nyalka LászlóDátum: 2012.12.17 - 10:10
Tisztelt Fogyasztó! Nem közölte, hol lakik. Kinyomozni sem tudtam, mert Önnek a nyilvántartásunk szerint nem számlázunk. De nagy valószínűséggel (az elektronikus fűtési költségmegosztó megléte miatt) olyan lakásban lakik, ahol a fűtéskorszerűsítés ill. az elektronikus fűtési költségmegosztó beépítése már 2011. szeptember 1-e után történt. Ezekben az esetekben a hőelszámolás során a távhő törvény módosítása értelmében kötelező alkalmazni az épületen belüli elhelyezkedés és égtáj szerinti korrekciós tényezőket. Üdvözlettel: Nyalka László
Pné BernadettDátum: 2012.12.11 - 10:12
Több válaszát elolvastam és láttam, hogy a mérők mérése azonos, akkor azt szeretném megkérdezni még, hogy ha nekem a régi lakásunkban a nagyszobán az alábbiakat mérték anno, hogy az egyik sorban 1.6 mellette 3.1, akkor a mostani Brunata mérővel ez mennyi egység lenne? Köszönöm!
Nyalka LászlóDátum: 2012.12.11 - 14:06
Tisztelt Fogyasztó! Az elektronikus fűtési költségmegosztókon amennyiben fűtenek a radiátorral 500 és 2500 fogyasztási egység között normális a fogyasztás egy év alatt. Ezt nem lehet még csak becsült módon sem összehasonlítani a párologtatós elven működő költségmegosztókon leolvasott vonásegységgel. Azt sem lehet pontosan megmondani, hogy mi az az érték ami már ráfizetést okoz, ez minden ilyen épületnél más és más. Nagy valószínűséggel a 100-500 érték közötti radiátoronkénti leolvasás még nem eredményez ráfizetési kötelezettséget az elszámoláskor. Üdvözlettel: Nyalka László
Pné BernadettDátum: 2012.12.11 - 09:44
Tisztelt Címzett! Új lakásba költöztünk, ahol már az újabb Brunata mérők vannak, és evvel kapcsolatban kérném segítségét! Arra lennék kíváncsi, hogy a havi díjbefizetésünket nézve,mik azok az értékek amik már rá fizetést eredményeznek! Vevő azonosító: 33831 Köszönettel! Szép napot!
Nyalka LászlóDátum: 2012.12.11 - 13:54
Tisztelt Fogyasztó! Az elektronikus fűtési költségmegosztókon amennyiben fűtenek a radiátorral 500 és 2500 fogyasztási egység között normális a fogyasztás egy év alatt. Ezt nem lehet még csak becsült módon sem összehasonlítani a párologtatós elven működő költségmegosztókon leolvasott vonásegységgel. Azt sem lehet pontosan megmondani, hogy mi az az érték ami már ráfizetést okoz, ez minden ilyen épületnél más és más. Nagy valószínűséggel a 100-500 érték közötti radiátoronkénti leolvasás még nem eredményez ráfizetési kötelezettséget az elszámoláskor. Üdvözlettel: Nyalka László
Csuka lászlóDátum: 2012.12.10 - 19:21
Köszönöm válaszát, de én nem igazán erre gondoltam, hanem arra, hogy mivel az elmúlt év során túlfizetésem keletkezett, ezért magasabb volt a havi számlám összege mint a valós fogyasztás, ezért mérsékeltetni szeretném a havi számla összegét a valós fogyasztásnak megfelelően. Konkrét számok nélkül elég nehéz ezt elmagyarázni, de remélem most már érthetőbb voltam!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.11 - 07:42
Tisztelt Csuka László! Elnézését kérem, de valóban félreértettem előző kérdését. Miután azt pontosította, megvizsgáltam az elszámoló számláját és a 2011/2012. elszámolási időszak tényleges fogyasztása alapján – az időjárási szélsőségek miatt korrekciós tényezővel növelve – a 4,0349 GJ helyett 1,8 GJ-t javaslok a tárgyhavi számláiban előlegként beállítani. Természetesen eltérő fogyasztásuk esetén – az eddigiekhez hasonlóan – a különbözetet a következő évi elszámolásnál kiszámlázzuk. A szükséges beállításokat kérése alapján elvégezzük, 2013. január 1-től kezdődően számláit ezzel a mennyiséggel készítjük. Ha ezzel nem ért egyet, kérem írásban jelezze. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
ÉvaDátum: 2012.12.08 - 15:19
Tisztelt Cím ! Szeretném megkérdezni, hogy egyedileg kérhetem-e a hőmennyiségmérő felszerelését. A lépcsőházban ugyan is páran nem írták alá és így nem lehet átállni az egyedi hőmennyiség mérésre, tájékoztatott a közös képviselő. Mi a teendő ? és ha lehet, mennyibe kerülne ennek a műszernek a felszerelése? Köszönöm válaszát: Éva
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.10 - 07:48
Tisztelt Éva! Ha a költségosztók felszerelésére gondol, akkor az a társasház összes tulajdonosának hozzájárulásával történhet meg. Egyedi hőmennyiség mérőt viszont Ön – saját finanszírozásból – bármikor felszereltethet, ehhez nem kell senkinek a hozzájárulása. Ennek kivitelezéséről és költségeiről Nyalka László fejlesztési és műszaki igazgatónál érdeklődhet (510-120). Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Csuka lászlóDátum: 2012.12.07 - 16:23
Tisztelt Hölgyem! Megkaptam az éves elszámolást, megtakarításom keletkezett, a különbözettel szeretném csökkenteni a havi számlám összegét, hogyan tehetem meg? Remélem Önök autómatikusan csökkentik! Címem 2400 Dujv., Szabadság 7. Fogy. hely azonosító: 607282027 Várom mielőbbi reagálását akár e-mailban is. Köszönettel.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.10 - 07:43
Tisztelt Csuka László! Nem kell semmit tennie, kérésének megfelelően addig Önnek nem kell fizetnie a tárgyhavi számlák összegét, ameddig erre a megtakarítása fedezetet nyújt. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Kovács KrisztiánDátum: 2012.12.07 - 14:12
Lesz e elektronikus számla lehetőség, bankártyás fizetési opcióval?
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.10 - 07:57
Tisztelt Kovács Krisztián! Egyelőre ilyen lehetőség nincs, reméljük viszont, hogy a közeljövőben sikerül majd bevezetnünk. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
AndreaDátum: 2012.12.06 - 12:10
Tisztelt cím!Érdeklődni szeretnék a folyamatban lévő fűtés vissza igénylésemmel hogy mikor kapom meg!Már több mint 3 hete voltam önöknél. Vevő azonosító szám:38232 Telefonon sajnos nem lehet önöket elérni!! Előre is köszönöm
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.06 - 12:16
Tisztelt Andrea! Az Önnek visszajáró összeg utalása folyamatban van. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Antal SándorDátum: 2012.12.06 - 11:00
Szeretnék Őnnel személyessen beszélni! Üdvözlettel Antal Sándor
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.06 - 12:13
Tisztelt Antal Sándor! Ha Önnek is megfelel, holnap (12.07.) 9.00 órakor várom az ügyfélszolgálati irodában. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Kiss LíviaDátum: 2012.12.06 - 07:58
T.Vízmű! A minap nyitottam először fűtést,és észrevettem,hogy meg van sérülve a költségelosztó.A vevőazonosítóm:39331,a fogyasztási hely:511019011.Mi lenne a teendőm? Februárban volt fűtésleolvasás,és mérőcsere. Válaszukat előre is köszönöm. Üdv.:Lívia
Nyalka LászlóDátum: 2012.12.11 - 13:50
Tisztelt Fogyasztó! Kérem hívja fel a az 510-117-es számot, ahol időpontot egyeztetnek Önnel, hogy mikor tudjuk a sérült fűtési költségmegosztót cserélni. A cserének költsége van, melyet ki fogunk Önnek számlázni. Természetesen megvizsgáljuk azt is mi okozta a sérülést, a vizsgálat eredményének tudatában intézkedünk majd a továbbiakról. Nyalka László
Juhászné Szabó Ilona Dátum: 2012.12.04 - 08:24
T. Galyasné Gyurina Annamária! Kérem szíves segítségét/intézkedését, hogy az éves elszámolás alapján felálló túlfizetésem a lakossági folyószámlára átutalást nyerjen. Szíves segítségét előre is köszönöm. Köszönettel: Juhászné Szabó Ilona Fogyasztási hely száma: 607646041 Vevő azonosító: 23910
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.06 - 08:22
Tisztelt Juhászné Szabó Ilona! Elszámoló számlájuk várhatóan 2013. január első napjaiban fog elkészülni. Eredményéről még nincs információm, amennyiben megtakarítása lesz, annak utaltatásáról gondoskodom. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
orbán ferencDátum: 2012.12.03 - 15:19
Tisztelattel kérdezem mikor kapom vissza a fűtésmegtakarítás utáni pénzünket?
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.04 - 07:16
Tisztelt Orbán Ferenc! Kérem adja meg ügyfél-, vagy fogyasztási hely azonosítóját, hogy válaszolni tudjak a kérdésére. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Kocsis ZoltánDátum: 2012.12.02 - 05:55
Üdvözlöm! Csoportos beszedési megbízással szeretném a távhő számláimat kiegyenlíteni. Van erre lehetőség és ha igen akkor hol kaphatok ehhez nyomtatványt? Kocsis Zoltán
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.04 - 07:18
Tisztelt Kocsis Zoltán! Számlájával együtt kérem fáradjon be a választott pénzintézethez és ott adjon megbízást. A bank tájékoztatása alapján ezt követően számláját eszerint fogjuk elkészíteni és a terhelést benyújtani. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Nagy GábornéDátum: 2012.12.01 - 10:26
Tisztelt Illetékes! Mi a teendőm? A nevemen van két lakás víz- és fűtés szolgáltatási számlája. A lakcímem , értesítési és levelezési címem ugyanaz, mégis tegnapelött a másik ingatlan postaládájába találtam egy cetlit, hogy elötte nap éves vízóraleolvasást végeztek volna az ingatlanban. A cetlin se aláírás, se pecsét, és ráadásul nem a lakcímemre jött. Ezek után hívtam a cetlin levő számot két nap alatt közel 30szor kerültem egy gombnyomkodós telefonos útvesztőbe (percenként 35 forintért) a végeredmény midig az volt, hogy nem értem el magukat. A vevőazonosítóm 36236. Az említett lakás vízórájának állása 201,9m3. Mi a teendőm?
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.12.01 - 10:56
Tisztelt Nagy Gáborné! Elfogadjuk az Ön által leolvasott 202 m3-es mérőállást, további teendője nincs. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Kuti AnikóDátum: 2012.11.13 - 12:47
Tisztelt Hölgyem! Azt szeretném megtudni, hogy az éves távhő elszámolásnak van-e valamilyen határideje? A mi városunkban az egyedi hőmennyiségmérőt még júliusban elvitték, és azóta sem kaptuk meg az éves elszámolást. Köszönettel: Kuti Anikó
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.14 - 07:14
Tisztelt Kuti Anikó! Ha Önnek egyedi hőmennyiségmérője van, azt nem viszi el senki, az az Ön tulajdona, ebben az esetben elszámoló számla sem készül Önnek (ez a szerződésétől függ). Elszámoló számlát csak a légteres, vagy költségosztós lakásokra készítünk. Ahhoz, hogy Önnek pontos választ adjak, kérem adja meg azonosító adatait (vevőszám, fogyasztási hely azonosító). Ennek hiányában válaszolni nem tudok, mert az Ön nevére nem készítünk számlát. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
VassDátum: 2012.11.10 - 20:21
Tisztelt Galyasné! A Római krt-i társasházi ingatlanban 2012. márciusában (ha jól emlékszem 1-én) szereltek fel digitális kijelzőjű Brunata költségelosztót, 4 darabot. Nem csak az én lakásomban, hanem tudomásom szerint valamennyi lépcsőházi lakásban. Gondolja ha nem lenne felszerelve a költségosztó, problémáztam volna azon, hogy mennyit jelent a digitális kijelző egysége(ára)? Üdvözlettel: Vass K.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.12 - 07:21
Tisztelt Vass! Ha Önnél idén márciusban szereltek fel költségosztót, az a mi számlázási rendszerünkben még nincs rögzítve. Erre legkorábban a következő évben várható elszámoláskor kerül sor, hiszen egészen addig ennek számlázási szempontból nincs jelentősége. Emiatt erről információm nem volt. Elszámoló számlája idén májusban még légteresként készült el, ezért írtam előző válaszomban, hogy az itt található lakása légtérelosztású. Mégegyszer hangsúlyozom: működési elve mindkét költségosztónak azonos. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
VassDátum: 2012.11.10 - 08:22
Tisztelt Galyasné! Két észrevétel: mint tapasztaltam, Ön utánanéz a dolgoknak,mert felsorolta az általam leadott adatokat. Tehát azt is észlelhette, hogy két ingatlan van a nevemen. Az egyikben digitális, másikban fiolás megosztóval. Ehhez kapcsolódik a másik észrevételem: bár amint megkaptam a jóváírandó összegről (délelőtt) a számlát, máris jeleztem Ön felé, hogy kérem visszautalását. Ez azonban "hamvába holt" kérés volt, ugyanis ugyanazon a napon délután bedobták az aktuális fűtésszámlát, amiben tájékoztattak, hogy lazán jóváírták az összeget az esedékes számláimból. Bár a logikájukat nem értem, mert maradt még fenn több mint 4 ezer forint jóváírandó összeg, de azárt kaptam befizetendő csekket 350 forintról. l Ennek kapcsán l már csak azt nem értem, hogy egy Martinovits utcai lakás jóváírását hogy könyvelik le kétfelé osztva, hiszen a Római krt-i lakás számlájába is bevonták a jóváírást !Azért mert én Önök felé én csak 1 darab fogyasztó vagyok? Hát akkor is furcsa módi amit Önök alkalmaznak!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.10 - 08:48
Tisztelt Vass! Valóban utánanézek és néztem a kérdésével érintett dolgoknak és a következő a helyzet: a Római krt.-i ingatlana légteres, tehát semmilyen költségosztója nincs, a Martinovics úti ingatlanában pedig párologtatós a költségosztó. Önnél nincs digitális költségosztó sehol. Megtakarításából kiegyenlítettük a 2012. novemberi számláit, illetve folyószámláját rendeztük. Ennek megfelelően Önnek jelen pillanatban visszajár 4273,- Ft és nincs fizetendó számlája. Ennek visszautalásáról a fizetési határidőig gondoskodom. Nyilvántartási rendszerünkben Önnek egy vevő folyószámlája van és ezen a folyószámlán tartjuk nyilván mindkét fogyasztási helyének terheléseit és jóváírásait. Ennek az a logikája, hogy a számlafizető a vevő és nyilván nem a fogyasztási hely, azaz a vevőnek kell fizetnie az összes fogyasztási hely számláit. Ennek megfelelően, ha a vevőnek megtakarítása van a fizetendő számláinak összegét ezzel csökkentjük, függetlenül attól, hogy az mely fogyasztási helyre vonatkozik. Számviteli megközelítésben azonos a vevő, azonos a szállító, a beszámításnak nincs akadálya.Galyasné Gyurina Annamária
DerkovitsDátum: 2012.11.09 - 14:43
Tisztelt Szoltáltató! Arra a kérdésemre, hogy mikor kapunk éves fűtéselszámoló számlát az alábbi válasz érkezett: Ha október 2-án kapták meg, akkor miért nem kaptuk meg még ma sem. 1 hónap nem elegendő Önöknek az elszámoláshoz? Mikor kapjuk meg az elszámoló számlát? Várom válaszát, Tisztelettel Tisztelt "Derkovits"! A pontos adatokat 2012. október 2-án kaptuk meg…
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.10 - 08:24
Tisztelt Derkovits! A 2012. október 2-án megérkezett adatok feldolgozása során kiderült, hogy az hibás. Emiatt számlát készíteni nem tudtunk. Sajnos a javított adatokat a mai napig nem kaptuk meg. Kérem érdeklődjön az INTERCISA Lakásszövetkezetnél, vagy a Techem Kft-nél. Azt tudom Önnek ígérni, hogy ha a helyes és feldolgozható adatokat megkapjuk, az Önök számláit azonnal és soron kívül el fogjuk készíteni. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
VassDátum: 2012.11.08 - 12:27
Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! Az Ön által jelzett elszámolószámla a mai napon megérkezett, az abban feltüntetett jóváírást kérem szíveskedjenek értesítési címemre visszautaltatni, hiszen az elszámolószámlán feltüntetett számlakészítés előtti egyenleget, melynek határideje okt.31-e volt okt. 26-án befizettem,tehát nincs tartozásom! Egyébként itt nem digitális költségosztó van felszerelve, hanem fiolás. Kérdésem lenne azonban a korábbi tájékoztatásával kapcsolatban, miszerint nem tud konkrét árat megjelölni a digitális elosztó fogyasztási egységével kapcsolatban. Ha jól értelmezem az arányosítás ezesetben azt takarja, hogy leolvassák a lépcsőházi fogyasztást valamint leolvassák a lakásokban a költségelosztókat és a leolvasott értékek arányában fizetnek a lakók. A lakók, akik között lesznek nullás vagy minimális egységnyi fogyasztású elosztóval rendelkezők is Tehát én (és talán a szembelévő másik földszinti lakás tulajdonosa) , aki fűtök feltehetően kifizetem a lépcsőház fűtésköltségének nagyrészét! Ezt abból gondolom, hogy pl. a fölöttem lakó spórol ezért a konyhát és az egyik szobáját igen ritkán és alacsony hőfokra fűti, a III. emeleti középső lakó saját bevallása szerint pedig az elmúlt télen be sem kapcsolta a radiátorát mégis gatyában töltötte a telet, mert 28 fok volt a lakásban. Én pedig kénytelen vagyok feltekerni a hőfokszabályzót, mert alattam pincék mellettem pedig fűtetlen lépcsőházfal és a házfala, saroklakás lévén. Mindezekre ugyan állítólag lehet kedvezmény érvényesítését kérni a szolgáltatótól, aznban erről elfelejtik tájékoztatni a fogyasztókat a költségelosztók felszerelésekor. Kérem szíveskedjenek e kedvezmények igénybevételi módjáról ezen a felületen tájékoztatni, hiszen pl. a most kézhezkapott elszámolószámlában is érvényesíthettem volna , mert az a lakás is földszinti,abszolut saroklakás, "fűtő" szomszédja csak a felette lakó. Köszönettel várom válaszát.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.09 - 10:23
Tisztelt Vass! Önnél valóban párologtatós költségosztó van felszerelve, mivel azonban Ön digitálist említett előző levelében, ellenőrzés nélkül elfogadtam ezt a kijelentését és ezért én is digitálist írtam. Működésük elve azonban megegyező. A hőmennyiség elosztásáról röviden tájékoztatom, ugyanis ez a felület rövid kérdés, rövid válasz céljára lett létrehozva. Ha ettől bővebb tájékoztatásra van szüksége, kérem fáradjon be ügyfélszolgálatunkra ügyfélfogadási időben. Az elszámolási időszak hőközponti teljes hőfogyasztását elosztjuk a hőközponthoz tartozó és leolvasott költségosztók összes vonásegységével és ezt a mennyiséget szorozzuk a lakások vonásegységével. Ez egyenlő a lakásra jutó hőmennyiséggel. Ezt szembeállítjuk a tárgyhavi számlákban számlázott ún. GJ előleggel. A kettő különbözete az elszámoló számla egyenlege. Arányosítás során felső határ nincs. Hőátadás a szomszédos lakások között természetesen van, ezt egyedi hőmennyiségmérés esetén sem tudja 100 %-ban elkerülni. A fogyasztói tájékoztatást illetően: a költségosztók szerelésekor igyekszünk mindenre kiterjedően tájékoztatni a fogyasztókat. A szolgáltató részéről nincs semmilyen kedvezmény a lakás elhelyezkedésével kapcsolatban. Amire Ön gondol azt a 157/2005.(VIII.15.)Korm.rendelet szabályozza a 17/B §-ban. Eszerint: a díjmegosztási arányokat a tulajdonosi közösség állapítja meg úgy, hogy a díjmegosztási arányok összege 100 % legyen. Kérem ez ügyben keresse meg közös képviselőjét. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annanmária
VassDátum: 2012.11.07 - 11:29
Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! A mai napon megtörtént az ellenőrzés, kolléganői is észlelhettték, hogy előfordulhatott rossz számleolvasás, mivel ők is igen nehezen boldogultak vele, pedig már jobb a helyzet, mint juniusban volt, amikor beköltöztem a lakásba. egyébként valóban kevés volt a melegvízfogyasztásom június óta, mivel mozgássérült családtagom nem tudta használni a fürdőkádat, ezért szüleimhez jártunk zuhanyozni. Mivel a zuhanyozó elkészült, ezért a ma leolvasott óraálláson már látszik is a fogyasztásunk. Költségosztóval kapcsolatban két kérdésem lenne. Hogy lehet elszámolószámlát készíteni – amit a napokban meg fogok kapni – ha még nem olvasták le egyszer sem a költségosztót a felszerelése óta? Másik kérdésem az arányosítással kapcsolatos. Ez azt jelenti, hogy a lépcsőház teljes fogyasztását el fogják osztani a költségosztók arányában? Azaz mivel én fűtök – mert szükséges, hiszen pince van alattam, fűtetlen lépcsőház fal van mellettem, valamint saroklakás is, amikre állítólag kedvezményt lehet igényelni egy tavalyi kormányrendelet alapján csak erről nem tájékoztatják a fogyasztókat (pl. a költségosztó felszerelésekor, leolvasásakor)- ezért nálam számlál a költségmegosztó, míg a felettem lakóknak meg sem mozdul a költségmegosztója, hiszen a felettem lakó spórol, a harmadikon meg állítólag fűtés nélkül is 28 fok volt a lakásban tavaly , ezért nem kapcsoltak radiátort egész télen. Szóval jól gondolom, hogy arányosítás címén én fogom kifizetni – meg talán a szembelévő földszinti lakó, ha ő is fűt – a lépcsőházi fogyasztás nagyrészét?? Hiszen "arányosan" az én számlálóm fog a legtöbbet számlálni? Létezik-e valamilyen felső határ az arányosítás során, amikor figyelembe veszik az ésszerűséget is, nem csak a leolvasott adatokat: magyarul azt, hogy van aki fűtés nélkül is meleg lakásban lakik, más pedig folyamatos fűtéssel tudja csak megoldani a fenti középső lakók hőfokának töredékét??? Előre is köszönöm a válaszát.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.09 - 10:18
Tisztelt Vass! A költségosztóval kapcsolatos kérdésére válaszolva: azért tudtunk elszámolószámlát készíteni, mert a költségosztókat leolvastuk Önnél az ingatlan vásárlásakor, illetve a szokásos évi leolvasáskor is. Az erről szóló jegyzőkönyveket ennek elismeréseként Ön aláírásával ellátta. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
VassDátum: 2012.11.04 - 20:58
Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! Nincs szándékomban Önnel levelezést folytatni ily módon, csak meglepődve értesültem, hogy állítólag nem adtam le szeptember végén leolvasó lapot. Én amikor nekem bedobják a levelesembe a leolvasót lapot kiveszem, azonnal leolvasom és máris visszadobom a szövetkezet postaládájába, tehát ha nekem dobtak be akkor én vissza is juttattam. Bár szomszédom szerint vannak jóindulatú lakótársak (esetleg gyerekek) akik azzal szórakoznak, hogy kipiszkálják a ládákból azt ami elérhető, tehát minden elképzelhető. Ezért kérdezném, nincs lehetőség arra, hogy interneten közölje az óraállást a fogyasztó? Telefonos bejelentést nem választanék, mivel a tapasztalatom szerint percek telnek el, mire felveszik Önöknél a telefont. Másik kérdésem, meg lehet-e tudni hogy a Brunata digitális kijelzésű költségelosztó egy egységnyi fogyasztása pénzben mennyit jelent? Csak azért, hogy tudjak kb. számolni, várhatóan mennyi lesz a pluszköltségem leolvasáskor (Ugyanis szeretem a meleg lakást, de ha nagyon magas az egységár megpróbálunk spórolni.
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.05 - 14:33
Tisztelt Vass! A leolvasó lapok pótbegyűjtése során az elmúlt héten megérkezett az Ön leolvasó lapja is. Ezen ismét 185 m3-es óraállást jelentett a melegvizes óráján, ami vagy azt jelenti, hogy június óta Ön egyáltalán nem fogyasztott melegvizet, vagy azt, hogy ismét rosszul olvasta le azt. Emiatt szükséges lesz a mérőóra ellenőrzése. E célból fel fogjuk Önt keresni. A mérőállás bejelentésével kapcsolatban tájékoztatom, hogy lehetősége van a DVCSH Kft. honlapjának főoldalán, a piros mezőben található "Online mérőóra bejelentés"-re kattintva elküldeni az óraállásokat. A költségosztó egy egységnyi fogyasztását nem tudom összegszerűen meghatározni, mert az nem hőmennyiségmérő, csak és kizárólag arányosításra szolgál. Ennek az egységnyi fogyasztásnak az "ára" függ az épület teljes hőfogyasztásának mennyiségétől. A digitális költségosztóval felszerelt lakásának elszámoló számlája ezen a héten készül, tehát hamarosan megkapja azt. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
LiliDátum: 2012.11.04 - 18:14
Helló! Az lenne a kérdésem mitől lehet hideg a radiátorom alja, a teteje pedig langyos? Mindezt 5ös fokozaton. A választ előre is köszi! A légtelenítés nem segített.
DVCSH válaszolDátum: 2012.11.06 - 14:45
Kedves Lili! Kérem, hogy műszaki problémájával hívja fel a Hibabejelentést, hogy kollégáim segíteni tudjanak. (413-622, 510-220, 411-528)
Nemes AnnamáriaDátum: 2012.11.02 - 11:22
Tisztelt Annamária! A fűtésszabályozással megtakarított pénzt szeretném ha átutalnák egy összegben a számlámra. Kell hozzá valamilyen adat? Kb. mikorra várható az utalás?Köszönöm. Nemes Annamária
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.05 - 14:27
Tisztelt Annamária! Elszámoló számlája várhatóan december elején fog elkészülni. Eredményéről még nem tudok nyilatkozni, ha lesz megtakarítása az utalható összeget a fizetési határidőig utalni fogjuk. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
JánosDátum: 2012.10.31 - 14:16
Tisztelt szolgáltató! Az októberi számlámban már a vízmegtakarításomat látom és ezt gondolom a következő számlákban jóváírják, de az esetleges fűtésmegtakarításomat kérem a jobb átláthatóság miatt, hogy a lakossági folyószámlámra legyenek szívesek átutalni. Köszönettel. vevőazonosítóm: 24121, fogyasztási hely: 610092025
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.11.05 - 14:23
Tisztelt János! Elszámoló számlájának elkészülte után, ha lesz Önnek megtakarítása, a számlán szereplő határidőig a visszautalható összeget utalni fogjuk. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Zsákovics DóraDátum: 2012.10.29 - 09:47
Kedves Annamária! Társasházunkban fűtésszabályozás van. Ami gondolom én úgy működik, ha akarom fűtök, ha akarom nem. Azt szeretném megkérdezni, hogy az hogy lehetséges, hogy az elzárt (lekapcsolt) radiátor mégis fűt, ha kinyitom az ablakot, vagy, ha épp olyanja van… Válaszát előre is köszönöm!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.10.30 - 10:11
Tisztelt Zsákovics Dóra! Ha Ön a szabályzót "*" állásban tartja, akkor a radiátor nem fűthet. A szellőztetésnél vigyázni kell, célszerű rövid ideig tartó, nagy szellőztetést tartani. Mivel én nem műszaki szakember vagyok, kérem kérdését tegye fel a hibaelhárítással foglalkozó munkatársaknak az 510-221, vagy 510-222 telefonszámon. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
TakácsDátum: 2012.10.29 - 09:19
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy a leolvasás után esetleg keletkező jóváírás összegét hogyan tudom készpénzben visszakapni. Köszönöm!
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.10.30 - 10:09
Tisztelt Takács! Ha lesz Önnek visszajáró megtakarítása az elszámolást követően, akkor azt a számlán szereplő fizetési határidőig utalással fogja megkapni. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária
Sóti LászlónéDátum: 2012.10.26 - 12:47
T.Cím! Kérdésem az lenne, hogy csak locsolásra használt víznek mennyi köbméterenként most az ára áfá-val együtt Dunaújváros területén. (Suzuki Kereskedés és Szerviz mögötti területről van szó.)
Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2012.10.30 - 10:04
Tisztelt Sóti Lászlóné! A locsolásra használt vízfogyasztás ára megegyezik a vízfogyasztás árával, azaz 201,31 Ft+ÁFA/m3. Ha van locsolóvizes mérője, akkor az azon mért fogyasztás után nincs elvezetés és tisztítási díj. Üdvözlettel: Galyasné Gyurina Annamária