Friss! A DVCSH Kft-nek továbbra is van távhőszolgáltató engedélye

Tovább a részletekre »

Kérdezz-felelek

Tisztelt Fogyasztóink!

Ebben a menüpontban lehetőséget biztosítunk Önöknek arra, hogy szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseiket feltehessék, és természetesen választ is kapjanak, kaphassanak rá. Akár nyilvánosan az alábbiakban a kérdés és a válasz egyidejű megjelenítésével, vagy – ha ezt külön kérik- az Önök által megjelölt emailre küldjük.

Felhívjuk figyelmüket, hogy kizárólag a szolgáltatással kapcsolatos kérdésekre válaszolunk, s a megjelenési mód miatt fenntartjuk a jogot arra, hogy az írásokat a tartalom megváltoztatása nélkül rövidítsük.

Feladatunknak tekintjük, hogy egyre jobb szolgáltatási színvonalat és ehhez tartozó közérzetet biztosítsunk, ehhez kérjük az Önök segítségét is.

Tovább új hozzászólás írásához »

2 587 hozzászólás

Tóth TiborDátum: 2010.05.11 - 20:53

Tisztelt Hölgyem/Uram A kérdésem az, hogy azokban a lakásokban, ahol már van a radiátorokon szabályozó, de maguk a fűtőtestek régiek (Pl. Erkel vagy Liszt Ferenc Kert.), milyen időközönként cserél a szolgáltató radiátor (ill ezen a két helyen mikor aktuális mindez? (Ha jól emlékszem a közös költség tartalmaz fűtés-korszerűsítési díjat.) Kérdezem továbbá, hogy milyen műszaki hiba, vagy helyzet esetén cseréli a szolgáltató a radiátoraimat díjtalanul? Azt is megköszönném, ha előbbiek tevőleges módjáról -akár az elektronikus levélcímre is – egy tájékoztatót kapnék! Válaszát előre is köszönöm. Maradok Tisztelettel, Tóth Tibor

    Kárpáti GáborDátum: 2010.05.26 - 13:44

    Kedves Uram! Ha van a társasháznak karbantartási szerződése társaságunkkal, akkor a csere akkor válik aktuálissá, ha radiátor kilyukad, és kétszeri javítási ( behegesztési kísérlet után is ) ereszt. Ez esetben karbantartási szerződés terhére a cserét végrehajtjuk. Ez esetben önnek semmit sem kell fizetni. Amennyiben nincs a háznak karbantartási szerződése, a cserét annak piaci árán hajtjuk végre. Üdvözlettel: Kárpáti Gábor szolgáltatási igazgató

Nyári MagdolnaDátum: 2010.05.11 - 07:12

Nem találom a tegnapi kérdésemet, ezért még egyszer felteszem. Én is megkaptam a víztermelési díjról a csekket, kérdéseim: 1. Ha ez adó, ami az APEH-nek jár, hogy lehet, hogy 2005. óta nem fizette a hőszolgáltató az adót, ha fizette, akkor miért kéri még egyszer? Teljes egészében lehetetlennek tartom, hogy az APEH 5 éven keresztül nem kérte önöktől ezt az összeget. 2. Tudtom szerint a szolgáltatási díj beszedésének van elévülési ideje, ami tudtom szerint 5 év, kérdésem, ez hány év? 3. Mikor fog a vízmű olyan számlákat küldeni, amin a fogyasztó követni tudja, hogy mit miért számláznak ki neki? Várom válaszukat három kérdésemre.

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.05.11 - 10:59

    Tisztelt Nyári Magdolna! Válaszomat előző felvetésére megírtam. Galyasné Gyurina Annamária

Nyári MagdolnaDátum: 2010.05.10 - 16:45

Tisztelt Cím! Én is a vízterhelési díj kiszámlázásával kapcsolatban írok. Jogkövető állampolgárként biztosan tudom, hogy van egy olyan határidő, ami után nem lehet utólagosan számlázni szolgáltatást. Ha jól emlékszem ez 5 év, ez után elévül, ezután nem vagyok köteles kifizetni. A számlán egyébként egyszer szerepel a víztermelési díj előleg, egyszer pedig a mért víz mennyisége. Ez a kétféle tétel nem is egyforma, mi lehet ennek az oka, ha előlször előleget von, azután a mértet, akkor ez miért nem egyforma? Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy 5 évnek kell eltelnie, hogy rájöjjenek, hogy nem számláztak, akkor, amikor minden évben van egy éves elszámoltatás, amikor minden kiszámláznak számunkra. Egyébként sajnos vissza sem lehet keresni, mert ezek a számlák, amiket kiküldenek, alkalmatlanok arra, hogy ellenőrizze az ember, hogy megtörtént a szolgáltatás vagy sem. Ez is kérdésem, mikor lesz olyan a számlázás, ami alkalmas lesz arra, hogy tudjam, mit számláznak, ellenőrizni tudjam, hogy jó-e a számlázás, vagy sem. Köszönettel Nyári Magdolna

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.05.11 - 10:12

    Tisztelt Nyári Magdolna! A vízterhelési díj a vételezett víz és a megtisztított víz minőség különbségéből számított fajlagos érték. Ennek számításához természetesen rendelkezésre kell hogy álljanak a teljes mennyiségi adatok. Mivel ezeket múlt hónapban kaptuk meg, ezért csak a májusi számlákban tudtunk elszámolni. Az elévülési idő 5 év, ezért számolunk el 2005. évtől kezdődően. Ez éves elszámolás, tehát elévülési időn belül van. Ezen okok miatt a 2008. évvel még nem tudunk elszámolni, csak akkor ha megkapjuk a fent is hivatkozott vízmennyiségi adatokat. Természetesen az elmúlt években a fogyasztóktól beszedett vízterhelési díj összege továbbutalásra került az állam felé. Az Ön számlájában is a vízterhelési díj elszámolása szerepel, pontosan úgy ahogy Ön is írja. Egyrészt a kiszámlázott előleg (ennek összege -535,- Ft), másrészt a tényleges vízterhelési díj (ennek összege 692,- Ft). Nyilvánvaló, hogy a két tétel nem egyforma, hiszen ezért kell elszámolni és a kettő különbözete (157,- Ft) amit Önnek fizetnie kell. Mennyisége pedig egyező mind az előleg sorokban, mind az elszámoló sorokban, összesen 265 m3. Számláink megfelelnek a mindenkor hatályos ÁFA törvény szabályozásainak, minden olyan adatot tartalmaz, ami szükséges ahhoz, hogy a fogyasztók hónapról-hónapra ellenőrizni tudják a fogyasztásaikat és az azért fizetendő összeget. Ha Önnek értelmezési problémája van bármely számlájával kapcsolatban, ügyfélszolgálatunkon készséggel állunk rendelkezésére. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

Gáti JánosDátum: 2010.05.10 - 09:07

Ma megkaptam a 13578380 sorszámú számlát,melyen víztisztítás,vízterhelés címen 2005,2006,2007.évekre visszamenőlegesen számlát nyújtottak be.Emlékszem,hogy abban az időben vita volt,hogy kit illet ez a díj stb.stb.Voltak olyanok akik vitatták,-és nem fizettek. Én viszont sosem kifogásoltam,mert tudtam,hogy egy szolgáltatást ha igénybe vesszük azt ki is kell fizetni.RENDSZERESEN LE IS VONTÁK A BANKSZÁMLÁMRÓL!! Engem nem érdekel,hogy a szóbanforgó szolgáltatás díját ki szedi be,rendezzék egymás között ezt a vitát. Tisztelettel kérdezném:Milyen alapon merik kétszer levonni a számlámról a szóbanforgó szolgáltatás díját? Kérem nézzenek utána,hogy ki vétett ebben a kérdésben.Milyen az Önök nyílvántartási rendszere? Miért zaklatnak tisztességes embereket az Önök hanyagsága miatt? A visszamenőlegesen kiszámlázott,-és jogtalanul levont összeget pedig írják jóvá! Amennyiben nem rendezik ezt az ügyet kénytelen leszek jogi útra terelni. Tisztelettel Gáti János vevő azonosítóm: 16423

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.05.10 - 09:09

    Tisztelt Gáti János! Kérem olvassa el az előző hozzászólónak írt válaszomat, abból ki fog derülni, hogy mit számláztunk ki a 2010. május havi S0 jelű számlákban. Nem szennyvíztisztítási szolgáltatásról van jelen esetben szó, hanem a vízterhelési díjról – amely egy adófajta – ezzel kellett elszámolnunk. A vízterhelési díj 2005-2007. közötti időszak elszámolása Önnek összesen 113,- Ft fizetendő összeget jelent. Tisztelettel. Galyasné Gyurina Annamária

Juhászné Szabó Ilona Dátum: 2010.05.07 - 16:44

Tisztelt Asszonyom/Uram! A mai napon kézhez kaptam vízdíjas számlámat, melyen a rende havi elszámolás mellett még az alábbiak szerepelnek: Vízterh.díj előleg M 2005.01.01-2006.09.01 89 m3 – 117.- Ft Vízterh.díj előleg M 2006..09.01-2007.12.31 – 128.- Ft ami összesen: 305.- Ft Vízterh. díj mért 2005.01.01-2005.12.31 789.- Ft Vízterh. díj mért 2006.01.01-2006.09.01 104.- Ft Vízterh. díj mért 2006.09.01 – 2006.12.31 8.- Ft Vízterh. díj mért 2007.01.01-2007.12.31 226.- Ft ez a négy tétel összesen 416.- Ft Szeretném megtudni, hogy a 2005.január 1-től 2007. december 31-ig miért számolták fel 2010. évben ezeket a költségeket, hiszen a fenti időszakra kiküldött számlákon ezek a tételek már egyszer kifizetésre kerültek. Várom mielőbbi válaszukat!!! Juhászné Szabó Ilona Dunaújváros, Szabadság út 1/B 4/1 Fogyasztási hely száma: 607646041

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.05.10 - 08:58

    Tisztelt Juhászné Szabó Ilona! Amit Ön a számlájában lát, az a vízterhelési díj 2005-2007. közti időszak elszámolása. Az első két tétel (177+128) mínusz előjellel szerepel: – 305,- Ft. Ez a korábban kiszámlázott vízterhelési díj összege. Az utolsó tételek (78+104+8+226) pozitív előjelűek, összesen 416,- Ft. Ez az Ön fogyasztására jutó tényleges vízterhelési díj. A kettő különbözete a fizetendő: 111,- Ft. Ez az elszámolás eredménye. Tisztelettel. Galyasné Gyurina Annamária

Taliga JózsefnéDátum: 2010.05.03 - 14:47

Tisztelt Cím! Pár hónapja próbáltam választ kapni arra, hogy a Bocskai u. 7/a-b az idei évben sorra kerül e a fűtéskorszerűsítési programban. Akkor S.Hegedűs úrhoz utaltak a kérdésemmel, de tőle sem kaptam értékelhető választ. Miután a mostani válaszok között egy Martinovics u-i lakónak konkrétan nemleges választ adtak, feltételezem, ismerik azokat a lépcsőházakat, ahol "igen" a válasz. Tehát, újra megkérdezem: a Bocskai u. 7/a-b sorra kerül idén?

    Nyalka LászlóDátum: 2010.05.26 - 14:26

    Kedves Asszonyom ! Társaságunk 2010-es évi KERET-programos szerelési tervében a Bocskai 7/a-b kapacitásunk szűkössége miatt nem szerepel. Üdvözlettel: Nyalka László műszaki igazgató

MoncsiDátum: 2010.04.28 - 06:20

Tisztelet DVCSH. A napokban kaptam készhez egy levelet hogy a fűtőtesteket le lehet cseréltetni.Érdeklődni szeretnék hogy a radiátort nekem kell beszerezni vagy azt önök fogják hozni? Ha nekem kell beszerezni akkor hol tudom megvásárolni? A jelentkezési lapot még elfogadják? Köszönöm válaszát.Tisztelettel Moncsi

    DVCSHDátum: 2010.05.03 - 07:47

    Kedves Moncsi! Olvassa el a honlapunkon a radiátor-cseréről szóló tájékoztatót, s minden szükséges információt meg tud belőle. Mindemellett célszerűbb, ha személyesen megkeresi kollegáinkat az Építők útja 1. szám alatt, s minden szükséges felvilágosítást megadnak Önnek. Az akcióra jelentkezés május 15-ig tart,tehát még nem késett el.

B.KatalinDátum: 2010.04.27 - 09:46

T. DVCSH! Kérdésem az lenne, hogy tudnám azt elérni, hogy a korábban kapott minuszos számlámat a későbbi számlámba beszámítsák. (több ilyen számlám van, az egyik még januári, azóta folyamatosan fizetem a későbbi számlákat) A telefonos ügyfélszolgálat ebben nem tudott segíteni, pontosabban annyit javasoltak, ha megkapom a következő számlámat akkor telefonáljak újra. (Nem tudom miért kell ehhez többször telefonálnom, és mennyivel jobb, ha ezt akkor teszem meg, ha a kezemben van pl. egy 1000 Ft-os csekk és -300 Ft a túlfizetésem). Esetleg e-mailben nem lehetne ezeket a dolgokat intézni?

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.04.30 - 15:13

    Tisztelt B. Katalin! Természetesen kérése teljesíthető, e-mailben is tudjuk fogadni, ehhez azonban az kell, hogy pontosan megírja azonosító adait. (Vevőkód, név, cím) Üdvözlettel. Galyasné Gyurina Annamária

Popovics VirágDátum: 2010.04.21 - 11:32

Tisztelt DVCSH!Hogy lehet az hogy a hidegvíz (ivóvíz), minden előzetes felszólítás nélkül ROZSDÁS!!!!Úgy gondolom hogy erre azért illene figyelmeztetni a lakosságot!!!Nem mindenki iszik ásványvizet, na meg persze a mosógép is hideg vízzel mos. Ha a fehér ruháim tönkremennek akkor benyújthatom a számlát?!?mert gondolom nem… (Köztársaság út)

    Nyalka LászlóDátum: 2010.05.03 - 07:40

    Kedves Virág! Sajnos Önöknél – nem tervezetten – csőtörés volt. A csőtörésről nem tudjuk előrefigyelmeztetni sem Önt, sem mást. Igyekszünk az észlelését követően a lehető legrövidebb időn belül kijavítani. Sajnáljuk, hogy kellemetlensége adódott ebből, s amennyiben a rozsdás víz kárt okozott Önnek, kérjük keresse fel a biztosítóját, amely felveszi Társaságunk biztosítójával a kapcsolatot. Reméljük, hogy kára mielőbb megtérül. Üdvözlettel: Nyalka László

Fink NorbertDátum: 2010.04.19 - 14:28

T. Hölgyem / Uram! Társasházunkban hamarosan kiépítésre kerül az egyedi fűtésszabályozás. 1. Szeretném megtudni mi az a minimális hőmérséklet, amit a szabályzóknak biztosítani, kell? 2. Valamint az után is érdeklődnék, hogy milyen szabvány törvény vagy rendelet szabályozza a mérők felhelyezésének a kritériumait? Válaszát előre is köszönöm Fink Norbert

    Nyalka LászlóDátum: 2010.05.03 - 07:40

    Tisztelt Fink Úr! A fűtési költségmegosztás egy arányos mérési módszer melynek elvét és technikai követelményeit Németországban, az 1972-es olajválságot követő energiaár robbanás után fejlesztettek ki. Ehhez olyan egyszerű és mégis megbízható üzemű mérőeszközöket kellett megalkotni, melyek a meglévő fűtési hálózat megbontása nélkül utólagosan is elhelyezhetők. A mérési elv egyszerűsége és az alkalmazott rendszereszközök gyártási és telepítési költségének alacsony szintje miatt méltán vált igen gyorsan népszerűvé. Magyarországon a 90-es évektől kezdve terjedt el. Napjainkban a táv-, és központi fűtésű épületek energetikai korszerűsítésére kiírt – állami, önkormányzati támogatást is nyújtó – pályázatok elnyerésének egyik alap követelménye. Az alkalmazott mérési, elszámolási, kiértékelési eljárásra vonatkozó előírások, a DIN 4713 szabványban rögzítettek. Egész Európára kiterjedő előírások az EN 834 ill. az EN 835 szabványokban találhatók. Ahhoz, hogy egy külön főmérővel ellátott épületen belül a lakásonkénti fogyasztással arányosítást meg lehessen valósítani, az arányos mérési módszer elvi követelményei alapján az elszámolási egység valamennyi hőleadójára, radiátorára – a német kifejezés (Heizkosten Verteiler) szószerinti fordításából meghonosodott – un. fűtési költségmegosztó készüléket (FKO) kell felszerelni. A hőszolgáltatást igénybe vevő közösség a fogyasztással arányos mérési rendszer bevezetésére, annak folyamatos üzemeltetésére, az évenkénti kiértékelésre és elszámolására e tevékenységre hivatott és arra felkészült társaságokat bíznak meg, szolgáltatási szerződés keretében. Tehát jól láthatja, hogy nem mérőkről van szó, hiszen a hőközpontokban van a hiteles mérő, ami méri a közösség hőfogyasztását. Csak arányosító eszközökről van szó, amely segíti ennek a szétosztását. Üdvözlettel: Nyalka László

MikeDátum: 2010.04.16 - 09:00

Tisztelt DVCSH! Az hogy lehet, hogy mi (dunaújvárosi lakosok) egész évben cca. ugyanannyi összeget fizetünk fűtés gyanánt, mikor más városokban amikor nincs fűtési szezon, akkor "csak" az alapdíjat kell fizetniük? Hiszen ennyi erővel egész évben fűthetnének nem??? Mi jogon fizetünk akkor is, amikor nincs fűtési szezon? Üdv.,

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.04.19 - 09:56

    Tisztelt "Mike"! A fűtési idény alapesetben október 15-től április 15-ig tart, ez 6 hónapos időtartam. A dunaújvárosi fogyasztók többsége a 6 hónapra jutó hődíjat 12 hónap alatt fizeti meg, azaz minden hónapban csak fél havi hődíjat számlázunk. Ennek oka, hogy a fűtött hónapokban ne kelljen havonta sokat fizetni, így 12 hónapra oszlik a fizetési kötelezettség. Ha Önnek ez nem felel meg, lehetősége van áttérni a hődíj 6 hónap alatt történő számlázására. Ebben az esetben a nyári hónapokban Önnek csak alapdíjat fogunk számlázni. Kérem, hogy ezirányú kérését írásban, vagy személyesen az ügyfélszolgálaton szíveskedjék bejelenteni, teljesíteni csak ebben az esetben tudjuk. Üdvözlettel, Galyasné Gyurina Annamária

Kapás CsabaDátum: 2010.04.15 - 10:33

A legutóbbi levelükben meghírdetett radiátor csereakció felkeltette az érdeklődésemet, azonban ezzel kapcsolatban szeretnék az alábbiakról tájékoztatást kérni: -A radiátor csere egy átlag 52 m2 panel lakásban kb. milyen költség között mozog az akció keretében? -A radiátorok cseréje már a leendő fűtés korszerűsítésnek megfelelően kerülnek-e kialakításra? -Továbbá a radiátor cserét egybe kötnék magával a lépcsőházban végzendő fűtés korszerűsítéssel? Tekintettel arra hogy tudomásom szerint Dunaújváros Martinovics u. 17-es lépcsőházban 2010-es évben kerül sor a korszerűsítésre. Mielőbbi válaszukat előre is köszönöm! (a válasz elegendő e-mail-ben)

    Nyalka LászlóDátum: 2010.05.03 - 07:16

    Kedves Uram! Önnek sajnos nem pontosak az információi: nem szerepel az épületük az idei KERET-programos szerelések között. A radiátor-csere idejéről értesíteni fogjuk. Önnek mindemellett lehetősége van úgynevezett előszerelt KERET-programot kérni, így radiátoronként 1740 forintért elvégezzük azokat a szereléseket az Ön lakásában, amelyek a KERET-program során lennének esedékesek. Természetesen bár szabályozhatóvá válik a fűtése, de ez az elszámolási módját még nem fogja érinteni. Üdvözlettel: Nyalka László,műszaki igazgató

TimeaDátum: 2010.04.14 - 09:29

Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! Most sem kaptam kielégítő választ Öntől. Általnáosságban tettem fel a kérdésem. Amennyiben konkrétan szeretnék egy társasházra választ kapni, akkor azt hivatalosan fogom megtenni. Ez egy kérdezz-felelek rovat, ahol nem láttam, hogy csak teljes névvel, elérhetőségekkel lehet feltenni kérdést. Ön, aki az adott oldalt üzemlentető cégnél dolgozik hivatalból köteles válaszolni, és megadni a nevét. De most ne etikát kelljen oktatnunk egymásnak. Arra szeretnék választ kapni, amit az előző leveleimben kérdeztem. Ha a főmérők és az almérők közötti elszámolás különbözetet észlelnek a cégük javára, akkor miért nem utalják vissza automatikusan a különbözetet? Más szolgáltatók ezt szó nélkül megteszik. Önök pedig éveken keresztül lavíroznak a beszedett pénzekkel, amit vissza kellene utalni. Egyéni fogyasztóként is alá tudom ezt támasztani, mert amikor az éves leolvasásaik utáni elszámolást elkészítik, a többlet díjat nem utalják vissza, hanem beszámítják a következő havi számlákba. Kérem én, hogy milyen jogszabályra való hivatkozással teszik ezt meg? Adott meghatalmazást bármely dunaújvárosi lakos erre Önöknek? Üdvözlettel, Timea

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.04.15 - 10:51

    Tisztelt "Tímea"! Úgy gondolom, hogy az alább idézett, Ön által feltett kérdés elég konkrét ahhoz, hogy szükség legyen az azonosításra. "Továbbá szeretném megtudni, hogy miképp történhetett az, hogy adott hónapra közel 180 ezres jóváíró számlát kapott egy 3 fővízórás társasház. Szeretném azt is megtudni, hogy milyen jogszabályi hivatkozással tagadják meg a jóváíró számla összegének a visszautalását, mikor nincs tartozása az adott társasháznak Önök felé. 180 ezer forint elég nagy összeg ahhoz, hogy ezt Önök használják, és még kamatot se fizessenek a használt pénzre." A választ továbbra sem tudom Önnek megadni még általánosságban sem, mert szükség lenne a folyószámla felülvizsgálatára, ami vevőazonosító hiányában nem lehetséges. Még az is lehet, hogy a társasháznak – vagy Önnek – hátraléka van. Ebben az esetben magától értetődő, hogy nem utalunk vissza. Előző válaszomban írtakat hangsúlyozva megerősítem, hogy a továbbiakban választ azonosítás biztosításának hiányában NEM TUDOK ADNI. Tisztelettel. Galyasné Gyurina Annamária

TimeaDátum: 2010.04.02 - 15:32

Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! Nem értem, hogy miért kell a feltett kérdéseim mellett elbeszélni. Amennyiben megnézi, nem kaptam konkrét választ Öntől. Hiába keresem a "törvények és rendeletek" menűpontban a számlázásaikhoz kapcsolódó szabályozásokat, nem találom. Feltételezem, hogy nem egyedi eset az, hogy nem fizetik vissza a társasházaknak az abból adódó többlet pénzt, hogy egyszer számlakövetelést állítanak ki egy hatalmas összeggel, majd ezután jóváíró számlákat küldenek ki a társasházaknak. Ha kiküldik a jóvíró számlát, akkor miért nem utaláják vissza azonnal az összeget? 180 ezer forint nagy összeg ahhoz, hogy Önök ezt használják a társasház kárára. Az is érdekel, hogy miképp olvassák le a vízóra főmérőit Önök minden hónapban, ha 180 ezres jóváíró számlát kellett kiállítaniuk? Üdvözlettel: Timea

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.04.08 - 15:41

    Tisztelt "Tímea"! Mint látja, minden alkalommal rögzítem a nevem a válaszadó rovatban, illetve válaszaim végén szintén kiírom a teljes nevemet. Ez azt is jelenti, hogy az általam írottakat minden esetben vállalom, nem bújok a névtelenség mögé. Kérésem ellenére Ön ezt nem hajlandó megtenni, már-már titokként kezeli, hogy mely társasházban közös képviselő, vagy tán nem is az? Hogyan várja el Ön a pontos, precíz tájékoztatást az azonosíthatóság biztosítása nélkül? Lehet, hogy Ön ezt nem tudja, de közel 500 db társasház van Dunaújvárosban. A továbbiakban választ csak akkor tudok a kérdéseire adni, ha megírja azonosító adatait. (Vevőkód, fogyasztási hely kód, cím stb.) Tisztelettel. Galyasné Gyurina Annamária

M. TamásDátum: 2010.03.30 - 14:28

T. DVCSH! Az volna a kérdésem, hogy a szabadstrand átfolyóját megcsinálják-e, vagy ha nem, akkor hogyan biztosítják a víz jó minőségét?

    Nyalka LászlóDátum: 2010.04.08 - 15:11

    Tisztelt Uram! A Szabadstrand vízminőségének a biztosítása DMJV Önkormányzatának hatáskörébe tartozik. Forduljon kérdésével az önkormányzat honlapjához, http://www.dunaujvaros.hu-hoz. Üdvözlettel: Nyalka László, műszaki igazgató

TimeaDátum: 2010.03.29 - 12:12

Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! Válaszát köszönöm, melyet nem tudok elfogadni. Legyen olyan szíves a jogszabályi hivatkozásokat beírni (törvény, és paragrafus), ami Önöket arra kötelezi, hogy egy társasháznak havonta 10 számlát küldjenek. Továbbá szeretném megtudni, hogy miképp történhetett az, hogy adott hónapra közel 180 ezres jóváíró számlát kapott egy 3 fővízórás társasház. Szeretném azt is megtudni, hogy milyen jogszabályi hivatkozással tagadják meg a jóváíró számla összegének a visszautalását, mikor nincs tartozása az adott társasháznak Önök felé. 180 ezer forint elég nagy összeg ahhoz, hogy ezt Önök használják, és még kamatot se fizessenek a használt pénzre. Köszönöm: Timea

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.04.02 - 11:47

    Tisztelt Tímea! Első felvetésére válaszolva csak azt tudom Önnek leírni, hogy ezen az oldalon nincs lehetőségem az összes jogszabályi háttérre vonatkozóan részletes információval szolgálni, hiszen nagyon sok törvény és paragrafus van, ami alapján a munkánkat végezzük. A második felvetésében írtak alapján úgy vélem, hogy Ön közös képviselő. Amennyiben ez így van, kérem adja nevét a kérdéseihez, illetve jelölje meg pontosan, hogy melyik társasház számláiról kérdez. Ennek hiányában pontos és korrekt válaszadásra nincs lehetőségem. Egyébként pedig az ügyfélszolgálati irodánkban, ügyfélfogadási időben készséggel állunk rendelkezésére. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

IsmyDátum: 2010.03.22 - 10:08

Hiába csökken a távhő ára, ha emelkedik a víz ára!!!! Nehogy maradjon már nekünk havonta egy kis pénzünk. Megoldják, hogy amit egyik oldalon adnak, másik oldalon elvonják. GRATULA ÖNKORMÁNYZAT!!!

    DVCSHDátum: 2010.05.03 - 07:07

    Kedves Ismy! Azért gondolom, több az öröm, mint az üröm ebben a dologban. Vegye elő a számláit, akkor maga is meggyőződhet arról, hogy sokkal jobban járt, mint sem gondolná. Nyilvánvalóvá válik Ön számára is, hogy lényegesen nagyobb tétel a fűtés hődíja, míg lényegesen kevesebb az ivóvíz-szolgáltatás a fizetnivalói között. Tehát nincs elvonva semmi sem, sem képletesen, sem átvitt értelemben. Azt is érdemes megfigyelnie, hogy még mindig jelentősen kedvezőbb városunkban az ivóvíz-szolgáltatás díja, mint a többi hazai városban. Reméljük, hogy a tényeket figyelembe véve máris sokkal jobb lett a közérzete.

Vachter KláraDátum: 2010.03.20 - 16:27

T.címzett! A Magyar Államkincstár törölte az energiatámogatásomat 2010.01.01-02.28-ig. De nekem ezt a támogatást csekken is vissza kellett fizetnem a MÁK-nak.Kérdezném, hogy akkor miért fizettetik ki velem Önök is? V. Klára

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.03.22 - 11:12

    Tisztelt Vachter Klára! A MÁK jogtalan támogatásként a 2009. évi támogatás összegét kéri Öntől vissza, a DVCSH Kft. pedig a 2010. I-II. hóra kiadott számlákat módosította, szintén ez okból. Tehát a 2010. évre vonatkozóan Ön csak a Szolgáltató felé fizet, mi pedig továbbítjuk azt a MÁK felé. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

TimeaDátum: 2010.03.18 - 10:07

Tisztelt DVCSH Kft.! Szeretném megtudni, hogy miért nem egyszerűsítik a számlázásaikat? Mind a lakossági, mind a közületi fogyasztók felé több számlát küldenek annak ellenére, hogy ugyanaz a számla kibocsájtó, a vevő és a számlaszám is amire utalni kell. A számla lejártát kellene optimalizálni a fűtés, a vízfogyasztás, a szennyvíz gyűjtés, a fűtéskarbantartás … stb szolgáltatások esetében. Feleslegesen terhelik a lakosságot, a közületeket, a bankokat, a postát ezzel a rengeteg számlával és papírfelhasználással. Örömmel tapasztalnám, ha a cégük is csatlakozna a takarékosabb gazdálkodókhoz, ezzel talán az áthárított költségek is csökkennének a felhasználók javára. Timea

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.03.22 - 11:19

    Tisztelt Tímea! A számla a végeredménye egy folyamatnak. Mivel több típusú közüzemi szolgáltatásról van szó, különböző alapadatokkal, különböző határidőkkel, különböző jogszabályi háttérrel – bármennyire szeretnénk is, egyelőre nem áll módunkban havonta 1 db számlát kiállítani minden fogyasztónknak bármely szolgáltatás-típusról. Higgye el ez sokkal bonyolultabb, mint gondolná! Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

Kapócs ZsoltDátum: 2010.03.17 - 14:29

Tisztelt Hölgyem / Uram! Kérdésem a következő: Milyen módon lehetne leválnom a központi fűtés rendszerről? Panelház, békeváros, 10 emeletes. Én a kilencedik emeleten lakom és egyedi elektromos fűtést szeretnék. Válaszukat előre is köszönöm, Tisztelettel Kapócs Zsolt

    Nyalka LászlóDátum: 2010.04.08 - 15:09

    Tisztelt Uram! A szabályokról és előírásokról – terjedelmi korlátok miatt – emailban tájékoztatom. Üdvözlettel: Nyalka László. műszaki igazgató

Hurtony GáborDátum: 2010.03.13 - 20:00

Szeretném kérdezni, hogy elektronikus úton lehet – e segítséget kérni a vízóracsere számlázás területén? Esetleg egy emailcím? Köszönöm! Üdvözlettel Hurtony Gábor

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.04.02 - 12:04

    Tisztelt Hurtony Gábor! Kérem, hogy pontosítsa kérdését, mérőcserével, vagy számlázással kapcsolatban van szüksége segítségre. Üdvözlettel. Galyasné Gyurina Annamária

FrenkiDátum: 2010.03.10 - 09:01

Miért nem veszik fel a telefont a DVCSH-nál? Állandóan hívom a hibabejelentő vonalat de soha senki nem veszi fel. Miért van ez kérdezném szépen?

    DVCSHDátum: 2010.03.15 - 18:08

    Már korábban jeleztük, hogy a központunk kicsöngést jelez, ha foglalt akkor is. Kérjük türelmét, és legyen szíves próbálkozzon többször, hiszen ilyenkor másik fogyasztónk ügyével foglalkozunk.

MáriaDátum: 2010.03.08 - 20:47

Szeretném megkérdezni mikor lehet leadni itt az hideg-melegvíz óraállást,hogy Áprilisba már aszerint számlázanak.Havonta szeretném leolvasás szerint fizetni.Köszönöm válaszát.

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.03.11 - 12:08

    Tisztelt Mária! A leolvasást a leolvasó lapon szereplő dátum napján kellene elvégezni és a lépcsőházban elhelyezett ládába bedobni, vagy e-mailben eljuttatni, illetve a honlapon bejelenteni. Mivel az azonosításra alkalmas adait nem adta meg (vevőszám, fogyasztási hely azonosító) nem tudom, hogy Ön éves elszámolású épületben lakik-e vagy sem, mert akkor más szabályok érvényesek. Üdvözlettel. Galyasné Gyurina Annamária

Boros AttilaDátum: 2010.03.07 - 17:21

Tisztelt Cím! Örömömre szolgálna, ha a számlák mellé számlamagyarázatot is küldenének, mert már követhetetlen, hogy mit miért számítanak fel a különböző nevű (S0,N0,F0,F7,V0) számlákon! És miért jelenik meg hődíj támogatás a márciusi számlában, mikor már december elején lemondtam? Köszönettel Boros Attila

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.03.08 - 09:19

    Tisztelt Boros Attila! 2009. november 1-től kezdődően az N0-ás számla tartalmazza a fűtés, melegvíz, víz-, csatorna (szennyvizelvezetés) díjat, az S0-ás számla pedig a szennyviztisztítás és vízterhelés díját. Távhőtámogatást nem csak a márciusi számlája tartalmaz, hanem a januári és februári számlája is. 2009. december 31-ig "C" kategóriára volt jogosult, 2010. január 1-től pedig "D" kategóriás lett. A jogosultságot nem a szolgáltató határozza meg, hanem a Magyar Államkincstár. Az adatokat a MÁK-tól elektronikus formában kapjuk meg, azt mi kötelezően beépítjük a számlákba. Ha Ön erre nem tart igényt, kérem vegye fel a kapcsolatot a MÁK-kal. Üdvözlettel. Galyasné Gyurina Annamária

mvDátum: 2010.03.02 - 17:31

Vírusos a honlapjuk!

Für ZoltánDátum: 2010.03.01 - 22:59

Tisztelt DVCSH! Érdeklődni szeretnék, hogy Dunaújváros Lengyel közben épülő házam ivóvíz hálózatra való csatlakoztatásához kell-e fizetnem közműfejlesztési hozzájárulást? Köszönettel: FZ

    Nyalka LászlóDátum: 2010.03.04 - 15:11

    Ön mai napig nem jelentkezett, hogy épülő háza részére ivóvíz csatlakozást szeretne. A legfontosabb teendői a következők: – Közműfejlesztési hozzájárulást csak a jogi személyiségű gazdasági társaságoknak kell megfizetnie. A közműcsatlakozást meg kell terveztetnie. – A terveket be kell nyújtania Társaságunknak jóváhagyásra. – A tervezett vízmérőaknának a közterület felé eső 1 m-es sávban kell elhelyeznie. – Amennyiben az Ön ingatlanának nincs közvetlen közterületi csatlakozása, akkor a terület tulajdonosával szolgalmi jogra vonatkozó megállapodást kell kötnie. – A terület tulajdonosa, ha ehhez nem járul hozzá, akkor pereskedésre kényszerül, ami eltarthat hónapokig, akár egy évig is, de addig sincs ivóvize.

Somorácz ImreDátum: 2010.02.28 - 18:56

Tisztelt Cím! Édesanyám a Petőfi utca 27. szám alatt lakik(Dújv.) 89 éves intézkedni nem tud, tavaly csőtörés miatt megbontották neki az utcai árok egy részét, amit azóta sem fejeztek be, úgy hagyták, most elég nagy része beszakadt az úttest felé. Mikorra várható, hogy befejezik az árok helyreállítását?

    Nyalka LászlóDátum: 2010.03.05 - 07:12

    Társaságunk víz-csatorna üzemigazgatóságának szakemberei a helyszínen megnézik az ingatlannál az utcai árkot. Amennyiben a tél folyamán az árok megroskadt a korábbi csőtörés nyomvonalán, a lehető legrövidebb időn belül a helyreállítási munkát elvégzik

Kiss JózsefDátum: 2010.02.26 - 14:44

Tisztelt cimzett.Nagyon örülök hogy interneten keresztül tudom minden hónapban leadni viz- fogyasztásomat óra állás szerint.De még nagyobb lenne örömöm ha itt is meg tudnám nézni a számláimat jelen és elmult honapokra vissza menöleg. Mint és nem akarom meg sérteni az E-On nál.reménykedem hogy hamar lesz erre is megoldás.Kérem a cimemre a válaszuket .Üdvözlettel Kiss József. kjsys@freemail.hu

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.26 - 15:25

    Tisztelt Kiss József ! Mi is reméljük, hogy hamarosan eljutunk odáig, hogy Ön és minden fogyasztónk otthonában, a gép előtt ülve meg tudja nézni számláit. Dolgozunk rajta. Üdvözlettel Galyasné Gyurina Annamária

Mudra JózsefDátum: 2010.02.25 - 19:27

Hogy van az, hogy a DVCSH folyamatosan, kapacitás hiányra hivatkozva rendre elutasítja a KERET-s igényeket, miközben más városokban százával szereli át a lakásokat? A dunaújvárosi lakók már régen megfizették a KERET-s szerelés árát, és most a sor végére kerülnek? Ez az elutasítás jelentős veszteséget okoz a hőfogyasztónak. Ne tessék nekem arról papolni, hogy eddig miért nem igényelték a fütéskorszerűsítést!

    DVCSHDátum: 2010.03.08 - 11:17

    Kedves Mudra Úr! Önnek nincs igaza. A KERET-es szereléseket ütemterv alapján végezzük. Az ütemterv tartalmazza, hogy egy ház megszereléséhez mennyi idő és mennyi ember szükséges és egy esztendőben- fűtés szezonon kívül – hány napot dolgozhatunk. Természetesen üzemzavar, rendkívüli helyzet felülírhatja a terveket. Gondolom, látja, hogy más város a tervezésben nem szerepel.

Pankász EmeseDátum: 2010.02.22 - 09:09

Tisztet DVCSH! Kedves munkatársnőjük ajánlott egy internetcímet, ahol olcsóbban kérhetek tulajdoni lapot. Sajnos elkevertem a címet, ha leírnák itt, megköszönném.

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.26 - 15:22

    Tisztelt Pankász Emese! Tudomásom szerint a Takarnet-ről lehet tulajdoni lapot lekérni, de csak annak, akinek ehhez az oldalhoz hozzáférési jogosultsága van, illetve előfizetett erre az oldalra. Egyébként pedig a körzeti földhivataloknál beszerezhető 6250,- Ft áron. Üdvözlettel. Galyasné Gyurina Annamária

Timár AndrásDátum: 2010.02.16 - 10:33

Tisztelt Címzett! Azt szeretném megtudni, hogy a fogyasztók tulajdonában levő vízmérő órákat hány évente kell cserélni, illetve milyen költsége van egy lakossági hidegvíz-mérő cseréjének?

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.26 - 15:32

    Tisztelt Tímár András! A mellékmérők 6 évig hitelesek, a csere költsége a 2010. évi árképzési szabályzat szerint 13.165,- Ft/db. Ha társasházban együttesen rendelik meg a mérőcseréket és az több mint 10 db, akkor 10.150,- Ft/db. Üdvözlettel Galyasné Gyurina Annamária

G.JaniDátum: 2010.02.15 - 17:30

Tisztelt DVCSH ! Azért érdekes 2009 évben Sziget program belül bekerültünk a Keret programba . De .úgy hallottam nem csak mi vagyunk így 2009 beígértek ellenére nem akarják csinálni ! Várom válaszukat !

Taliga JózsefnéDátum: 2010.02.15 - 13:31

Tisztelt S.Hegedűs Ambrus Úr! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz:Tisztelt Cím! A Bocskai u. 7/a-b épületekben mikorra tervezik, hogy beszerelik a hõmennyiség mérõket? 3. éve várunk rá.

    Nyalka LászlóDátum: 2010.02.18 - 18:21

    Tisztelt Asszonyom! Sajnos a kapacitásaink korlátozottak. Még egy kis türelmüket kérjük, a részletekről egyeztessenek S. Hegedűs Ambrussal. Üdvözlettel: Nyalka László

G.JaniDátum: 2010.02.11 - 19:11

Tisztelt DVCSH ! Érdeklődnék hol kaphatok tájékoztatást a Római Krt 28 -30 lépcsőházakban mikor végzi el a 2010 ígért fűtéskorszerűsítést ? Válaszukat előre is köszönöm !

    DVCSHDátum: 2010.02.15 - 13:12

    A jelentkezés sorrendjében történik az ütemezés, ennek megfelelően az Önök háza nem került be az idei felújítási terveink közé. Sajnos a kapacitásaink korlátozottak.

NoémiDátum: 2010.02.10 - 08:44

Tisztelt Hölgyem! Ugye viccel, amikor azt írja, hogy "akkor az Ön által elhasznált vizmennyiség a társasházi elszámolásban jelentkezik, azaz a társasház fizeti ki, amit Ön használt." Kikérem magamnak! Az én fogyasztásomat soha nem terhelem a társasházra. Erősen kételkedem, hogy a társasház fogyasztása havonta elszámolásra kerülne. Ha mégis, akkor a 7m3-es havi számlázás mellett is fizethet a társasház a lakók fogyasztása után, hiszen mellékmérő leolvasás évente egyszer van! A kérésem csupán annyi volt, hogy nem havonta 7 m3-ről szeretnék számlát kapni, hanem ritkábban pl. negyedévente akár 35m3-ről a valós fogyasztásom alapján! Csupán az elfelejtett befizetések miatt keletkező fölösleges levelezéseket (annak rám terhelt) költségeit szeretném elkerülni ezzel, nem pedig a társasházzal fizettetni a saját fogyasztásomat! Még egyszer kikérem magamnak, még a feltételezést is! Üdvözlettel

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.26 - 14:09

    Tisztelt Noémi! Ne kételkedjen, a társasházakkal – az Önök társasházával is – havi elszámolási kötelezettségünk van a vízfogyasztást illetően. Ez azt jelenti, hogy havonta megtörténik a bekötési mérő leolvasása, a bekötési mérő által mért összes vízmennyiségből levonjuk a mellékmérők által mért mennyiséget, a különbözetet a társasháznak kiszámlázzuk. Tehát ha Önnek a ténylegesen felhasznált vízmennyiség helyett 0 m3-t számlázunk, akkor az Ön által elfogyasztott vízet a társasház fizeti ki. És ez bizony nem vicc! Önnek egyébként a mellékmérőjére vonatkozóan havi leolvasási kötelezettsége van, és a szolgáltató évi egy alkalommal ellenőrzést végez.A társasház többi lakója rendszeresen, havonta eljuttatja a leolvasó lapokat. A lépcsőházak földszintjén van elhelyezve a gyűjtőláda, biztosan látta már. Ennek megfelelően tehát nem kivitelezhető az az igénye, hogy Ön csak negyedévente szeretne a vízfogyasztásáról számlát kapni, főként úgy, hogy a 2010. február 26-i mérőállás ellenőrzésének eredményét vizsgálva (óraállás 1134 m3) az állapítható meg, hogy az Ön havi átlagfogyasztása kb. 16 m3. Tehát a jelenleg 7 m3 beállított átlag több mint kétszeresét fogyasztották 2009. október 8. óta, amikor 1053 m3 volt az óraállás. Ha Önt sérti az a megállapítás, hogy a valós fogyasztás bevallásának hiányában a társasházi elszámolásba kerül az Ön által igénybe vett szolgáltatás díja, ismételten kérem, hogy havonta a mellékmérőjének leolvasásával szíveskedjék megadni a tényleges óraállásokat. Ez esetben nem hárítja át a társasházra a saját fogyasztásának díját és nem utolsó sorban annyit fizet, amennyit fogyaszt. A szolgáltatási díjon felül csak akkor van többletfizetési kötelezettsége, ha a fizetendő számlák összegét elmulasztja befizetni a számlán található fizetési határidőn belül és a hátralék behajtása érdekében intézkedéseket kell tennünk. Galyasné Gyurina Annamária

Andriska GáborDátum: 2010.02.08 - 09:34

Tisztelt Szolgáltató! 2010. február 6-án – pénteken – a reggeli és délelőtti órákban ismét valamilyen műszaki hiba miatt szünetelt a fűtés a Martinovics I. u 17 lépcsőházban. Kérem tájékoztassanak a hiba okáról, hogy a Lakótársak ezzel kaocsolatos kérdéseire szakszerű választ adhassak! Tisztelettel: Andriska Gábor közös képviselő

    S. Hegedűs AmbrusDátum: 2010.02.08 - 11:24

    Tisztelt Uram! Üzemzavar történt, amelyet végérvényesen ma 5.10 perckor tudtunk elhárítani. Mindebből Önök csak néhány órát érzékeltek az annak köszönhető, hogy igyekeztünk haladéktalanul a hiba kijavításáig is biztosítani a szolgáltatás folytonosságát. Tisztelettel:S. Hegedűs Ambrus

NoémiDátum: 2010.02.04 - 09:54

Tisztelt Galyasné Gyurina Annamária! 2009. 10.15-én levélben kértem Önöktől, hogy a felém történő havi számlázást a leadott igényem alapján szűntessék meg. Akkori válaszában a rendszer automatizmusára hivatkozva elutasította kérésemet. A napokban kaptam egy elmaradt befizetésről szóló értesítő levelet, melynek költségét 420,- Ft értékben hozzáterhelték a tartozásomhoz. Sajnos figyelmetlenség miatt valóban elmaradt a jelzett 2009. 12. havi számla kiegyenlítése, ezért annak összegét jogosan követelik tőlem (akár a vonatkozó kamataival együtt). Viszont a havi számlázás megszűntetése érdekében kifejezetten kértem, hogy a fogyasztásomat 0 m3-re csökkentsék. Ez nem azt jelenti, hogy a fogyasztásom alapján nem fizetem ki a vonatkozó díjakat, csupán azt, hogy fogyasztásom egyenetlen eloszlása miatt szeretném az ilyen helyzeteket elkerülni, és a lejelentett óraállások alapján fizetni. A 420,- Ft kezelési költség terhelésével tehát nem értek egyet, hiszen ez kifejezetten a kérésem ellenére történő számlázás következménye. Ha a lejelentett óraállás alapján kapnám a száémlát, nem fordulna elő hasonló eset, vagy ha mégis, akkor persze jogos lenne a követelésük. A rendszer automatizmusáról pedig az a véleményem, ha automatikusan képződik a havi számlázott mennyiség, akkor a 10.08-án lejelentett 28m3 alapján (ami előtt 07.31-én jelentettem előzőleg, tehát nagyjából 2 hónapra vonakoztatható) a számlázott mennyiséget 14m3-re kellett volna automatikusan módosítania "a rendszernek"!!!. Csak gondolom a rendszer mögött ülő ügyintéző nyugtázta, hogy van rendszeres számlázás, így számára teljesen mellékes, hogy időközönként nagyobb mennyiséget jelentek le. A rendszer beállításait azonban célszerű lenne a vevővel kötött szerződés paraméterei alapján programozni. Ami azt jelenti, ha én havi 0m3 elszámolását kérem, akkor a rendszer havi rendszerességgel 0m3-t számláz ki!!! Ettől még a nyújtott szolgáltatás folyamatos, csak az igénybevétel hónapról hónapra ingadozó! Nem gondolom, hogy havonta lejelentett 0m3 fogyasztás szükséges ahhoz, hogy a számlázást az igényeim szerint tudják alakítani. Vagyis, ha ezt megtenném is, a rendszer automatizmusa alapján az első nagyobb mennyiség lejelentését követően, mire a következő 0 m3 -ről bejelentést tennék, már elkészülne az automatikusan meghatározott mennyiség alapján a számla. Nem szándékozom évente kétszer-háromszor véletlen elfelejtett számlakifizetés miatt többezer forint postaköltséget kifizetni, ezért kérem a jövőbeni számlázást igényeim szerint alakítani szíveskedjenek! Köszönettel: Noémi

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.08 - 16:17

    Tisztelt Noémi! Sajnálattal állapítottam meg, hogy 2009. október 08. és 2010.01.01. között Ön nem adott le óraállást, annak ellenére, hogy Ön kérte, hogy az Ön által lejelentett óraállások alapján számlázzunk. Ennek hiányában a beállított átlagfogyasztás számlázása történt meg. Ön társasházban lakik, tehát az nem kivitelezhető, hogy a valamikori bejelentéséig nem számlázunk vizet, hiszen akkor az Ön által elhasznált vizmennyiség a társasházi elszámolásban jelentkezik, azaz a társasház fizeti ki, amit Ön használt. Az ügy teljes tisztázásáig a számlázási adatokon változtatni nem áll módunkban. Az eltelt három hónap fogyasztását mellékmérőjének ellenőrzésével fogjuk megállapítani és ha szükséges a számláit módosítani. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

nem dvcsh-sDátum: 2010.02.02 - 11:32

Tisztelt DVCSH! A havonta fizetendő rendelkezésre álló díj pontosan mit takar? Ez havonta kb. 6000 Ft., ami kivándorol a zsebünkből. Érdekes, hogy más szolgáltatóknál nincs, vagy nincs ekkora plusz fizetni való a tényleges fogyasztáson kívül. Bár gondolom a prémiumokat valamiből kell finanszírozni, meg a Vasmű úti iroda "bővülését", hozzáépülését is….

    Nyalka LászlóDátum: 2010.02.17 - 20:29

    Tisztelt Uram! Számláink nem tartalmaznak rendelkezésre álló díjat. Üdvözlettel: Nyalka László

Mudra JózsefDátum: 2010.01.31 - 23:09

Tessék mondani, hol van azoknak a távhőfogyasztóknak a pénze, amelyet az elmult tizenöt év alatt fizettek be és még nem végezték el náluk a fűtéskorszerűsítést (KERET)? Ez az összeg a 8000 lakásra számítva mintegy 800 millió Ft.

    DVCSHDátum: 2010.02.01 - 14:39

    Mudra úr, már megint kissé túlozni tetszik, hiszen a Maga lakásában is elvégeztük,- mint ahogy megközelítőleg a város lakásainak háromnegyedében – a fűtés korszerűsítést. És természetesen ütemterv szerint folytatjuka város távfűtött lakásainak a korszerűsítését. Engedje meg, hogy megkérdezzem: Milyen 8000? Milyen 800 millió és mi alapján?

Mudra JózsefDátum: 2010.01.31 - 23:03

Azt mondja a DVCSH, 2009-re visszamanőlegesen 260 millió forinttal csökkentették a gázmotoros erőművek a kiadott hő árát a DVCSH felé. Tessék mondani mikor fogja ezt a pénzt a távhőfogyasztó megkapni?? TEssék mondani az ingyenesen kiadott csuszósinhő árát mikor fogja a DVCSH korrigálni a fogyasztók felé, mely számításaim szerint 400-400 millió forint 2008- ra és 2009-re is?

    DVCSHDátum: 2010.02.01 - 14:36

    Mudra úr ! Már megkapta a kedvezményt, hiszen nem kellett díjat emelni. A társaság menedzsmentje a jelenlegi önkormányzattal közösen előkészítette a további díjcsökkentés menetét és tervezetét, amelyet hamarosan nyilvánosságra is fognak hozni. Feltesszük, hogy ez a legteljesebb elégedettséggel tölti el.

Mudra JózsefDátum: 2010.01.31 - 22:53

Tessék már megmondani, milyen adatok alapján jött ki a VEREBÉLY uti erőmű 2600 Ft/GJ-os, az Építők uti erőmű 2562 Ft/GJ-os, a Kórházi erőmű 3160Ft/GJ-os, az ISD POWER 4429Ft/GJ-os hődíja 2009-ben? Számításaim szerint a Dunaferr-ből kiadott hő dija az erőműből kiadott hő esetén nem érte el a 3600 Ft/GJ értéket, ha pedig figyelembe veszem a csuszósinből kiadott hő mennyiségét (korábbi évek adatai alapján) és szerződés szerinti árát, akkor a DUNAFERR-es hődij 2009-ben neméri el a 2250 Ft/GJ árat.

    DVCSHDátum: 2010.02.01 - 14:31

    Tisztelt Mudra József ! Tudja az úgy van, hogy az összes vásárolt hőt erőművenként elosztjuk annak az árával . Ezt átlag számításnak nevezik. Így jött ki. És mivel a nevében is az van, hogy összes, így minden tényező benne van, az is , amivel ön most megpróbál manipulálni.

Mudra JózsefDátum: 2010.01.31 - 22:34

Hová tette a szolgáltató a Dunaferr-ből kiadott csuszósin hulladékhőt? A hatályos díjakba a mennyiséget beárazta 34,2 %-os részaránnyal, a kiadott hő árát azonban nulla forint helyett ( szerződés) 3112 Ft/GJ áron vette figyelembe. Mennyi volt annak mennyisége 2008-ban és 2009-ben? Menyi értéket képviselt a kiadott hulladékhő mondjuk a díjakba beépített Verebély uti erőmű hődíjával számolva? Nem hazudni és mellébeszélni!

    DVCSHDátum: 2010.02.01 - 14:28

    Mudra úr, higgye el, benne van a beszámolókban minden válasz. Sajnos Önt félreinformálták. Ismeri a korabeli viccet? A hír igaz. Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak, nem Kijevben, hanem Moszkvában. Forduljon önkormányzati képviselőjéhez, aki valószínűleg szívesen segít Önnek. Egyébként, honnan veszi, hogy bárki meghamisítana olyan adatot, ami nyilvános?

Hajdu MáriaDátum: 2010.01.31 - 09:30

Tisztelt DVCSH! Tavaly novemberben kiköltöztünk Nagyvenyimre. Egyéves kisfiunk részére a városban is és most is forraljuk a vizet. Azt tapasztaltuk, hogy a nagyvenyimi ivóvíz forralásakor rozsda színű lerakódás van a vízforraló oldalán, valamint a cumisüveg fehér szilikonrésze is elszinenődik (természtesen ezeket le lehet mosni). Vajon miért lehet ez? A mostani csapvíz jobban okozhat vízkőlerakódást pl. a mosógépben is? Köszönettel: H. Mária

    Nyalka LászlóDátum: 2010.02.14 - 07:31

    Tisztelt Asszonyom! Utána néztünk Nagyvenyimen nem jelentettek be nekünk ilyen jellegű panaszt. Amennyiben problémája továbbra is fennáll, kérem helyi szerelőnknek ezt feltétlenül jelezze, aki helyben megvizsgálja a problémát. Üdvözlettel: Nyalka László

Nagy JózsefDátum: 2010.01.29 - 18:12

Üdv! Nekem csak egy problémám van, hogy a Táncsics Mihály úti lakásomba miért mindig langyos a radiátor? (4/b) Ennyi erővel bekapcsolhatom az olajradiátort is!

    S. Hegedűs AmbrusDátum: 2010.02.08 - 11:35

    Kedves Uram ! Végignéztük a bejelentési naplót, azon a napon az önök házából nem érkezett hozzánk bejelentés. Kérem, ha problémája fennáll, jelezze a hiba bejelentőnknek, s a helyszínen vizsgáljuk ki a hibát. Üdvözlettel: S. Hegedűs Ambrus

kovácsnéDátum: 2010.01.27 - 06:13

Az lenne a kérdésem,a lányom nevére jönnek a számlák,és szeretnénk az enyémre át íratni.Neki is szükséges ott lenni,vagy elég egy meghatalmazás?Vidéken dolgozik!Köszönöm válaszát

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.08 - 16:09

    Tisztelt Kovácsné! Válaszom megegyezik a 2010.01.26-i "Böbe" nevű fogyasztónknak írt válaszommal. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

LaciDátum: 2010.01.26 - 18:47

Nem tudom ki írta, az üzemzavarról szóló felhívást, de szerintem nincs tisztában a hiba nagyságáról, mert most este 18:43 van és a Béke városrészben a radiátor csövek hidegek, tehát az, hogy elhárítják a hibát mire a radiátor csövek kihűlnek már alapból nem fedi a valóságot, és ami a melegvízcsapból jön víz az még erős túlzással sem nevezhető melegnek. Tehát a felhívás írójának azt tanácsolom mielőtt leír valamit tájékozódjon a valós helyzetről.

    Fekete GyörgyiDátum: 2010.02.08 - 11:34

    Kedves Laci, valószínűleg felszínesen olvasta el a közleményt. Idézem:" Így várhatóan mire lehűlnének a lakások, már ismét zavartalan lesz a távhő-szolgáltatás." Nem a csövek,hanem a lakások. Kérem, hogy legközelebb, mielőtt indulatosan kalviatúrát ragadna, ellenőrizze még egyszer a felháborodása okát. Nem haragszom, végülis mindenki tévedhet.

Pózer TamásDátum: 2010.01.26 - 17:28

Miért nincs fűtés a Lajos kir. krt-ben? Miért a tél közepén végeznek felújítási munkákat? Üdv.: Pózer Tamás

BöbeDátum: 2010.01.26 - 12:12

Jó napot kívánok!!!!Megszeretném kérdezni,hogy az ügyfél telefon számok ,megváltoztak,hiába telefonálok senki nem veszi fel!!??Az lenne a kérdésem,hogy a számlák a lányom nevére jönnek,mivel az övé a lakás,de én lakom benne.Ezért az én nevemre szeretnénk íratni a számlákat,ha ő nem tud velem bejönni,az irodára,ilyen esetben mit kell tennem,nem elég a lakás szerződés vagy meghatalmazás.Köszönöm a válaszát!

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.08 - 16:03

    Tisztelt "Böbe"! Az Önök esetében a törzsadatok módosításához szükség van egy olyan 30 napnál nem régebbi iratra (bérleti szerződés, szívességi lakáshasználati szerződés, stb.), amellyel igazolja az ingatlanhoz fűződő jogviszonyát. Ha a lakás tulajdonosa nem tud bejönni az ügyfélszolgálatra, meghatalmazással intézheti az ő nevében is, illetve ki kell tölteni egy tulajdonosi nyilatkozatot. Az ehhez szükséges nyomtatványokat mi biztosítjuk. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamáira

Eszter AdriennDátum: 2010.01.26 - 03:35

Szeretném megkérdezni, hogy egy 38-40 m2-es Barátság városrészi (Marx tér), földszinti, bojleres, kívülről szigeteletlen, műanyag ablakos lakásnak mennyi átlagosan a fizetendő fűtése havonta?

    Galyasné Gyurina AnnamáriaDátum: 2010.02.09 - 15:58

    Tisztelt Eszter Adrienn! A Marx téren hasonló méretű lakás havi távhő díja 13-14 eFt. Persze ez függ attól is, hogy mennyi a havi GJ mennyiség előlege. Ezen felül évente egy alkalommal elszámolunk a ténylegesen felhasznált hőmennyiséggel. Ez lehet pozitív, vagy negatív előjelű is. Tisztelettel Galyasné Gyurina Annamária

Taliga JózsefnéDátum: 2010.01.22 - 22:23

Tisztelt Cím! A Bocskai u. 7/a-b épületekben mikorra tervezik, hogy beszerelik a hőmennyiség mérőket? 3. éve várunk rá.

    NévtelenDátum: 2010.02.15 - 13:16

    Tisztelt Asszonyom, sajnos a kapacitásaink korlátozottak. Még egy kis türelmüket kérjük, a részletekről egyeztessenek S. Hegedűs Ambrussal.


Hozzászólás